پمپ دنده ای چیست؟

قیمت پمپ دنده ای با توجه به مدل و مکش قطر لوله دهش مشخص می‌شود. با توجه به نوسانات نرخ ارز پمپ دنده ای قیمت ثابت و مشخص شده‌ای ندارد و برای استعلام قیمت پمپ دنده‌ای بهتر است با کارشناسان گروه تولیدی و صنعتی نقش جهان تماس بگیرید.

پمپ دنده‌ای یکی از پمپ‌های اساسی است که در صنایع مختلف و در اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین کاربرد پمپ‌های دنده‌ای در صنعت رنگ بسیار گسترده است. این نوع پمپ دارای چرخ دنده‌هایی است که توانایی تأمین انرژی فشار به مایع پمپ‌ها را دارد. بنابراین، پمپ‌ های دنده ای با کمک مکانیسم دنده، سیال را از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل می‌کنند. اگر فشار سیستم ثابت بماند، نرخ ثابت فراهم می‌کند.
ساختار پمپ دنده‌ای با استفاده از پمپ‌های چرخشی با جابجایی مثبت کار می‌کند، بیش از دو چرخ دنده داخلی دارد که فشار خلاء را برای فشار دادن مایع در پمپ ایجاد می‌کند. پمپ های دنده ای از فشار بالا استفاده می‌کنند و در اندازه‌های کوچک ارائه می‌شوند تا جریان مایع بدون نبض و پایدار را در مقایسه با سایر پمپ‌ها مانند پمپ‌های پریستالت و دیافراگم ایجاد کنند.
علاوه بر این پمپ دنده‌ای می‌تواند مایعات با ویسکوزیته بالا را پمپاژ کند. عملکرد پمپ دنده داخلی آسان می‌باشد، همچنین نگهداری آن کار چندان سختی نیست.

پمپ دنده ای