عملکرد پمپ دنده داخلی چگونه است؟

0 دیدگاه
عملکرد پمپ دنده داخلی

عملکرد پمپ دنده داخلی به این گونه است که پمپ دنده داخلی شامل روتور چرخ دنده داخلی چرخشی است و بر اساس قطر A یک دایره پایه، قطر B یک دایره غلتکی، قطر C یک دایره منبع و خارج از مرکز ایجاد می‌شود. پمپ دنده داخلی فاش شده در سند ثبت اختراع شامل یک روتور داخلی شامل دندان‌های اپی سیکلوئیدی و فضاهای دندان هیپو سیکلوئید و یک روتور خارجی شامل تاپ‌های دندان هیپوسیکلوئید و دندان‌های اپی سیکلوئید است.
مشکلاتی که اختراع به دنبال یک راه حل است در چیدمان سند ثبت اختراع 1، قطر دایره‌ای که قسمت‌های بالای دندان روتور داخلی را بهم متصل می‌کند با توجه به تعداد دندان‌های روتور داخلی، خارج از مرکز بودن پیش بینی شده e (فاصله بین مراکز روتورهای داخلی و خارجی)، قطر A دایره پایه، diam eter B دایره نورد و قطر C دایره منبع. این بدان معناست که اگر قطر دایره‌ای که قسمت‌های بالای دندان روتور داخلی را بهم متصل می‌کند از قبل با یک مقدار ثابت از قبل تعیین شود، خارج از مرکز نیز مشخص می‌شود و قابل تغییر نیست.
بنابراین، افزایش میزان تخلیه پمپ غیرممکن است. از آنجا که میزان تخلیه نظری پمپ با خروج از مرکز افزایش می‌یابد، به منظور افزایش میزان تخلیه پمپ، ضروری است که خارج از مرکز بدون محدودیت قابل تعیین باشد. در سند ثبت اختراع 2 نیز، از آنجا که بالای دندان و پایین دندان هر دندان توسط یک دایره نورد تولید می‌شود که در حالی که در اطراف دایره پایه است و بدون لغزش روی دایره پایه می‌غلتد، و یک دایره نورد که روی دایره پایه می‌چرخد ​​بدون کشویی در حالی که در دایره پایه ثبت شده است، به ترتیب، خارج از مرکز نمی‌تواند آزادانه مانند سند ثبت اختراع تعیین شود.
بنابراین، افزایش سرعت تخلیه پمپ غیرممکن است. هدف از اختراع حاضر افزایش میزان شارژ دیسکی پمپ دنده ای داخلی با امکان تعیین آزادانه خارج از مرکز چرخش پمپ است. به معنای حل مشکلات مطابق با اختراع حاضر، یک روتور داخلی برای یک پمپ دنده داخلی وجود دارد که شامل تعداد زیادی دندان است که هر کدام شامل یک پایین دندان است که توسط hypocycloi تعریف شده است.

شماتیک

منحنی‌های dal، یک قسمت درگیر که برای درگیر شدن یک روتور خارجی تنظیم شده و توسط منحنی‌های غیرمستقیم تعریف شده است و یک قسمت بالای دندان توسط یک منحنی از پیش تعیین شده تعریف شده است. قسمت درگیر به بخشی از هر دندان گفته می‌شود که در هنگام چرخش روتورهای داخلی و خارجی در موقعیت‌های خارج از مرکز پیش بینی شده، روتور داخلی با روتور خارجی مخلوط می‌شود.
از جنبه دیگری از اختراع، یک پمپ داخلی شامل روتور داخلی که در بالا توضیح داده شده است‌ و یک روتور خارجی دارای تعداد زیادی دندان که به شکل یک پاکت از دهانه‌های روتور داخلی هستند، در مرکز روتور داخلی ارائه شده است. در اطراف مرکز روتور خارجی در امتداد دایره‌ای با قطر (2e + t) چرخانده می‌شود، جایی که e فاصله بین مراکز روتور داخلی و روتور خارجی است و t حداکثر شکاف بین روتور خارجی است و روتور داخلی هنگام فشار دادن روتور داخلی به روتور خارجی، در حالی که روتور داخلی در مرکز روتور داخلی توسط 1 / n چرخانده می‌شود، جایی که n تعداد دندان‌های روتور داخلی است، با یک چرخش کامل روتور داخلی هر بار که مرکز روتور داخلی یک بار در مورد مرکز روتور خارجی بچرخد.

ترجیحاً، روتور داخلی به گونه‌ای طراحی شده است که یک دایره پایه منحنی‌های هیپوسیکلوئیدی دارای قطری بیشتر از یک دایره پایه منحنی‌های حفره‌ای باشد، هر یک از منحنی‌های هیپوسیکلوئیدی پایین دندان با یکی از منحنی‌های درگیر قسمت درگیر در یک نقطه در داخل دایره پایه منحنی‌های هیپوکلوئیدی، و در آن مماس، در نقطه، به یک دایره با یک مرکز در مرکز روتور داخلی و عبور از نقطه، زاویه کوچک‌تر از 85 درجه نسبت به مماس را تشکیل می‌دهد به منحنی مشروط در نقطه. منحنی از پیش تعیین شده بالای دندان ممکن است بخشی از یک دایره یا بیضی باشد، اما ترجیحاً یک CUV اپی سیکلوئیدی است.

اهمیت دنده‌ها

طبق مقاله حاضر، قسمت درگیر کننده هر دندان روتور داخلی، که بین پایین دندان و قسمت بالای دندان فراهم شده است‌، توسط منحنی‌های درگیر تعریف می‌شود. برخلاف روتور چرخ دنده داخلی تروکوئیدی و روتور دنده داخلی سیکلوئیدی، هنگام چرخش دایره بر روی دایره پایه، منحنی‌های درهم و برهم توسط محل یک نقطه از دایره ایجاد نمی‌شوند. بنابراین، چنین منحنی‌های غیرمستقیم می‌توانند به طور مستقل از خروج از مرکز تولید شوند. بنابراین، خارج از مرکز می‌تواند آزادانه استخراج شود.

این بدان معنی است که می‌توان با افزایش غیر عادی میزان تخلیه پمپ را افزایش داد. با طراحی روتور داخلی به گونه‌ای که یک دایره پایه منحنی‌های هیپوسیکلوئیدی دارای قطر بزرگ‌تر از دایره منحنی‌های حفره‌ای باشد، هر یک از منحنی‌های هیپوسیکلوئیدی پایین دندان با یکی از منحنی‌های درگیر قسمت درگیر در یک نقطه از داخل اتصال می‌یابد دایره پایه منحنی‌های هیپوسیکلوئیدی، و در آن مماس، در نقطه، به یک دایره با یک مرکز در مرکز روتور داخلی و عبور از نقطه، یک زاویه کوچک‌تر از 85 درجه نسبت به یک مماس به منحنی مشتعل تشکیل می‌دهد در نقطه‌، می‌توان روتور داخلی را به آرامی با روتور خارجی درگیر کرد.
با تعریف هر قسمت رویه دندان با منحنی اپی سیکلوئید، می توان شکاف‌ها را در قسمت‌های مهر و موم شده پمپ به حداقل رساند و در نتیجه بازده حجمی پمپ را بهبود بخشید. چنین رویه دندان اپی سیکلوئیدی می تواند به آرامی به قسمت درگیر کننده درگیر متصل شود، به طوری که سطح دندان به راحتی کار می‌شود. صدای پمپ نیز می‌تواند کاهش یابد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *