قدیمی‌ترین و پرکاربردترین پمپ‌ها در صنعت کدامند؟

0 دیدگاه
پرکاربردترین پمپ‌ها در صنعت

پمپ دنده‌‌‌‌‌‌ ای هیدرولیک بخش مهمی از اجزای تامین کننده انرژی در مدارهای هیدرولیک هستند.
تمام پمپ‌‌‌‌‌‌‌های مورد استفاده در سیستم‌‌‌‌‌‌‌های فشار هیدرواستاتیک از نوع جابجایی مثبت هستند. پمپ‌‌‌‌‌‌‌های جابجایی غیر مثبت که معمولاً با ویژگی‌‌‌‌‌‌‌های فشار کم و دبی بالا مشخص ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌شوند، قادر به تولید توان کافی مورد نیاز سیستم‌‌‌‌‌‌‌های قدرت هیدرواستاتیک نیستند.
در‌‌‌‌‌‌‌‌ میان پمپ‌های جابجایی مثبت، پمپ‌های دنده‌ای با جابجایی ثابت اغلب در کاربردهای مداری استفاده‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شوند که مشتریان نسبت به هزینه خرید اولیه سیستم حساس هستند و نیازی نیست که راندمان عملیاتی کلی بسیار بالا باشد. همچنین پمپ‌های دنده‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توان در سرعت‌های بالا کار کرد و در کاربردهایی که فشارهای کاری کم تا متوسط ​​است، استفاده کرد.

پمپ‌‌‌‌‌‌‌های دنده‌‌‌‌‌‌ای از مکانیزم بسیار ساده‌‌‌‌‌‌ای برای‌‌‌‌‌‌ ایجاد جریان استفاده ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند و بنابراین دارای حداقل تعداد قطعات مرتبط با طراحی هستند. سادگی طراحی پمپ دنده‌‌‌‌‌‌ای در مقایسه با سایر پمپ‌‌‌‌‌‌‌های جابجایی مثبت که از طراحی پیچیده‌تری استفاده ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند، به قابلیت اطمینان بالاتری منجر‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شود. اگر چه پمپ‌های دنده‌ای از قابلیت اطمینان بالایی برخوردار هستند و هزینه خرید پایینی را به مشتری نهایی ارائه‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهند، اما اغلب با ویژگی‌های عملکردی همراه هستند که نسبت به سایر انواع پمپ‌های جابجایی مثبت سطح صدای بالاتری ‌‌‌‌‌‌ایجاد ‌‌‌‌‌‌‌‌می‌کنند.‌‌‌‌‌‌ این سطوح نویز با موج جریان قابل توجه پمپ همراه است که باعث ‌‌‌‌‌‌ایجاد موج فشار و نیروهای نوسانی در داخل سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شود.
از آنجایی که موج جریان به عنوان اولین علت ‌‌‌‌‌‌این نیروهای نوسانی در نظر گرفته‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌شود، فرض بر‌‌‌‌‌‌ این است که جریان روان‌تر پمپ نیز صدای تولید شده را کاهش‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهد.‌‌‌‌‌‌ این مقاله بر روی در نظر گرفتن ویژگی‌های موج جریان از دیدگاه ‌‌‌‌‌‌ایده‌آل یا نظری متمرکز است.

پمپ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای از قدیمی‌ترین و پرکاربردترین پمپ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها در صنعت هستند. اگرچه پمپ دنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای در اصل کارکرد خود بسیار ساده است، اما درک اساسی جریان پمپ آنی برای سال‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها موضوع قابل توجهی بوده است. پیچیدگی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این موضوع به دلیل ماهیت هندسه درگیر است که معمولاً برای حل معادلات حاکم به تحلیل عددی نیاز دارد. بسیاری از تحقیقات اخیر که بیشتر مربوط به فناوری پمپ دنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است به طور خلاصه در پاراگراف زیر خلاصه شده است. تحقیقات مربوط به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میانگین دبی پمپ دنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای توسط فریت و اسکات انجام شده است.

نویسندگان در کار خود، کاهش نرخ جریان متوسط ​​را به تولید آنلاین زباله‌های سایش مرتبط کرده‌اند. در تحقیقات دیگر، نویسندگان بر پیش بینی ضخامت لایه سیال بین صفحه انتهایی چرخ دنده و صفحه سایش انتهایی تاکید کرده‌اند. در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این کار، نویسندگان در درجه اول به نشت حجمی و راندمان پمپ توجه داشتند. برای پیش‌بینی گشتاورها و نیروهای چرخه‌ای روی شفت پمپ، فاستر، تیلور و بیدهندی با استفاده از یک برنامه کامپیوتری برای تولید راه‌حل‌ها، تجزیه و تحلیل عمیقی از پمپ دنده‌ای انجام دادند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
این کار حجم محبوس شده مایع بین دندان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مشبک را در نظر گرفت و نتایج به خوبی با داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های آزمایش واقعی مقایسه شد. با‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این حال، دیگران در تلاش برای کاهش و/یا مقایسه دامنه جریان تخلیه پمپ بر روی هندسه‌های مختلف دندان تمرکز کرده‌اند.
اگرچه همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این کارها به خودی خود ارزشمند بوده‌اند، اما هیچ یک از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این کارها مقایسه پمپ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های دنده خارجی هم اندازه را در نظر نگرفته است که از تعداد دندانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف برای چرخ دنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های محرک و محرک استفاده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌کنند. سؤال مربوط به شماره دندان مهم است زیرا سایر انواع پمپ جابجایی مثبت بسته به تعداد عناصر پمپاژ مجزای مورد استفاده، ویژگی‌های جریان متفاوتی را نشان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌می‌دهند
.

فشار سایر پمپ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های غلیظ کش

برای مثال، نشان داده شده است که پمپ‌های پیستونی محوری برای پمپ‌هایی که از عدد زوج در مقابل تعداد فرد پیستون @8# استفاده می‌کنند، شکل‌های پالس متفاوتی را نشان می‌دهند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این مطالعه با هدف مستندسازی اثرات نظری تغییر شماره دندان بر چرخ دنده‌هایی که در طرح‌های پمپ دنده‌ای خارجی استفاده می‌شوند، انجام شده است. اهداف پژوهش هدف اصلی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این تحقیق بررسی موج جریان یک پمپ دنده‌ای خارجی است زیرا با استفاده از ترکیب‌های مختلف دندانه‌ها برای دنده‌های محرک و محرک متفاوت است.

با انجام ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این مطالعه، انتظار می‌رود که نتایج  کلی در مورد تأثیر استفاده از تعداد دندانه‌های چرخ دنده متفاوت در پمپ‌های با اندازه مشابه به دست ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. همانطور که در بررسی ادبیات اشاره شد، مطالعه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای از‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این نوع هنوز منتشر نشده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این تحقیق با غیر بعدی سازی متغیرهایی که در تحلیل مورد استفاده قرار خواهند گرفت آغاز می‌شود.

انگیزه انجام تجزیه و تحلیل غیربعدی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این است که نتایج را برای پمپ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های با هر اندازه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای قابل اجرا کنیم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این بدان معنی است که نتایج نهایی را می‌توان به سادگی برای یک موقعیت طراحی خاص مقیاس کرد. وظیفه دوم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این تحقیق استخراج معادلات حاکم بر ریپل جریان پمپ است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ این با استفاده از رویکرد حجم کنترل انجام می‌شود و نشان داده می‌شود که معادله ریپل جریان به آن وابسته است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *