بهینه سازی بوش‌‌های پمپ دنده ‌ای چه مراحلی دارد؟

0 دیدگاه
بوش‌‌های پمپ دنده ‌ای

این مقاله به طور کلی به یک پمپ دنده‌ ای و به ویژه یک مدار هیدرولیکی مربوط می‌شود که برای روانکاری و خنک سازی شافت‌های یک جفت چرخ دنده با هم مخلوط با مایع کم فشار از طریق یک درگاه مکش پمپ دنده استفاده شده است.

ابزارهای روانکاری برای روغن کاری شافت‌های یک جفت چرخ دنده در هم زدن با مایع کم فشار که از طریق یک درگاه مکش پمپ دنده کشیده می‌شود، بسته نیست، به عنوان مثال، در Pat Pat. 3،490،382 اعطا شده به PG Joyner ،20 ژانویه 1970.

طبق این اختراعات، دنده ای در نظر گرفته شده است که شامل حداقل دو روتور مشبک از نوع دندانه دار یا لوب دار است که شاخه‌های آن در بوته هایی نصب می‌شود و در آنجا به روغن کاری نیاز دارد، که در آن شیار در سوراخ ایجاد می‌شود از هر بوش که با یک سطح جانبی موتور مربوطه خود در یک منطقه واقع در موقعیتی قرار دارد که وقتی دندان‌های روتور یا لوب‌ها به طور متوالی از آن عبور می‌کنند، فضای بین دندان‌های مشبک یا لوب‌ها در حال افزایش حجم است، در نتیجه مکش با افزایش حجم باعث می‌شود مایعات در شیارهای داخل بوته ها جریان داشته باشند، بنابراین در حین کار در شاخه‌ها، شفت‌ها روغن کاری شوند.
با این وجود، تقریباً در تمام مدت زمانی که فضای بین دندان‌های مشبک یا لوب‌ها افزایش می‌یابد، فضا با درگاه مکش از طریق عکس العمل بین دندان‌های لخته کننده یا لوب‌ها ارتباط برقرار می کند تا مایع از درگاه مکش به داخل فضا کشیده شود.
در نتیجه، در سرعت چرخش کم که مکش ایجاد شده در اثر افزایش حجم ضعیف است، مایع جریان یافته به فضای بین دندانی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد، به طوری که شافت چرخ دنده‌ها نمی‌توانند به اندازه کافی با نتیجه حاصل روغن کاری شوند ساییدگی سایشی و سایش شافت و بوش و تشنج در بدترین حالت. با توجه به موارد فوق

روغن کاری پمپ دنده‌ای

یکی از اهداف این مقاله تهیه پمپ دنده‌ای با وسیله روغن کاری بهبود یافته است که قادر باشد، نه تنها در سرعت های پایین بلکه در سرعت‌های بالا، مایع را در مقدار نسبتاً زیاد و با فشار کم از طریق شیارهای محوری کشیده شده در سوراخ‌های بوش تشکیل شده است تا بتوان روغن کاری و خنک سازی شافت‌ها را مثبت و قابل اطمینان کرد.

پمپ دنده ای غلیظ کش مطابق با اختراع حاضر حداقل شامل یک جفت چرخ دنده میانی است که شافت آن‌ها بصورت چرخشی در بوش نصب می‌شود. یک شیار محوری در سوراخ هر بوش از روی انتهای انتهای آن در تماس با چرخ دنده به سمت انتهای خارجی از راه دور گسترش یافته است.

یک انتهای شیار محوری از طریق یک محفظه فشار کم برقرار می‌شود، که توسط یک فرورفتگی تشکیل شده در قسمت انتهای داخلی بوش، با یک درگاه مکش در موقعیت مجاور ریشه یا دندانه دندانه دنده تعریف می‌شود، در حالی که سر دیگر انتهای شیار محوری از طریق یک سوراخ گسترش یافته از طریق شکاف یا شکاف تشکیل شده در بوش یا پوشش پمپ دنده‌ای، ارتباط برقرار می‌شود.

با چرخش چرخ دنده‌های بینابین، مایع کشیده شده به هر فضای دندانی هر چرخ دنده به دلیل تفاوت بین سرعتی که مایعات از طریق درگاه مکش و سرعت چرخش چرخ دنده‌های درهم آمیخته می‌شود با سرعت نادرست منتقل می‌شود.

اختراع حاضر از این جریان مایع برای سرعت بخشیدن به بخشی از مایع کشیده شده در محفظه فشار کم هر بوش استفاده می‌کند.
بنابراین حتی هنگامی که گوش‌های بینابین با سرعت کم چرخانده می‌شوند، مایع کم فشار به طور مثبت و کافی به هر محفظه فشار کم مجبور می‌شود تا از طریق شیار محوری هر بوش گردش یابد و از طریق یک سوراخ عبور یا به درگاه مکش بازگردد در هر بوش یا محفظه شکاف ایجاد می‌شود، به موجب آن شافت چرخ دنده‌ها ممکن است به طور مثبت روغن کاری و خنک شوند.
بنابراین حتی در سرعت پایین نیز می‌توان از تشنج جلوگیری کرد.

روغن کاری پمپ دنده‌ای

بوش‌‌های پمپ دنده ‌ای

به جای شیار روانکاری محوری، ممکن است یک شیار مارپیچی در سوراخ هر بوش‌‌های پمپ دنده ‌ای ایجاد شود.
طبق یک تجسم، یک انتهای هر شیار محوری یا مارپیچی از طریق یک برش یا تسکین مجدد تشکیل شده در ریشه هر شافت با محفظه فشار کم مربوطه خود ارتباط برقرار می‌شود در حالی که انتهای دیگر شیار محوری یا مارپیچی از طریق یک سوراخ عبور محوری از طرف انتهای خارجی به سمت انتهای داخلی آن در سراسر بوش گسترش یافته است.

بوش‌ها ممکن است به شکل پیکربندی مقطعی D شکل در بیایند و یک جفت از این بوش‌ها با هم ترکیب شوند و سطوح صاف آنها به صورت تکیه گاه ساخته شوند.

بنابراین ممکن است یک جفت شیار محوری جفت شونده در سطوح صاف بوش‌های D شکل ایجاد شود که آن‌‎ها توسط قالب ریخته گری یا موارد مشابه ساخته می‌شوند به طوری که وقتی یک جفت بوش به روشی که در بالا توضیح داده شد مونتاژ می‌شود، شیارها ممکن است عبور جریان محوری را تعریف کنند.
این چیدمان از این جهت که مرحله حفاری یک سوراخ عبور محوری محوری ممکن است از بین برود، از نظر مزیت مناسب است.

متناوباً، یک یا انتهای داخلی شیار محوری یا مارپیچی در سوراخ هر بوش با درگاه مکش از طریق شکاف زیر برش یا تسکین شکل گرفته در ریشه هر شافت و یک سوراخ شعاعی متصل به سوراخ و درگاه مکش در حالی که ارتباط انتهای دیگر یا انتهای آن از طریق سوراخ محوری سوراخ محوری سوراخ شده از سمت انتهای خارجی به سمت انتهای داخلی آن با محفظه فشار کم برقرار می‌شود.

در حالی که در اولین ترتیب توضیح داده شده در بالا، مایع کشیده شده به محفظه فشار مجبور می‌شود جهت جریان خود را تغییر دهد تا از طریق شکاف زیر برش یا تسکین در ریشه شافت به شیار محوری یا مارپیچی در سوراخ سوراخ جریان یابد بوش، در این ترتیب مایع کشیده شده به محفظه فشار مستقیماً از طریق مجرای محوری به سمت انتهای بیرونی بوش جریان می یابد و سپس مجبور می شود جهت جریان خود را تغییر دهد تا به شیار محوری یا ‌مارپیچی در سوراخ سوراخ شود بوش بنابراین جریان کم فشار و فشار ممکن است به طور مثرتری در محفظه فشار گیر کند.

هنگامی که پمپ دنده‌ای در فشار بالا کار می‌کند، مایع فشار بالا تمایل دارد از درگاه تخلیه از طریق شکاف‌ها یا فرورفتگی‌های تخلیه به درگاه مکش نشت کند ریشه شافت‌ها به طوری که فشار در سوراخ هر بوش بالا‌ می‌رود و بر گردش مایع روان کننده کم فشار از طریق شیار روانکاری محوری یا مارپیچی تأثیر می‌گذارد.

اختراع حاضر نیز ممکن است بر این مشکل فائق آید.
برای این منظور، یک شیار دور تا دور جزئی یا حلقوی در سوراخ هر بوش تشکیل می‌شود و با فاصله نسبتاً کمی از وجه انتهایی داخلی آن فاصله دارد. یک انتهای شیار محیطی که تا حدی کشیده شده است، از طریق یک سوراخ شعاعی سوراخ شده در کنار، با محفظه فشار کم هر بوش یا با درگاه مکش ارتباط برقرار می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *