محاسبه دبی پمپ دنده‌ای چگونه است؟

0 دیدگاه
محاسبه دبی پمپ دنده ‌‌ای

این مقاله مربوط به پمپ‌های دنده‌ای یا موتورها و به ویژه پمپ سازگار برای داشتن تخلیه متغیر در هنگام کار با سرعت ثابت یا موتور با سرعت متغیر است که توسط حجم ثابت مایع کار می‌‌کند. در دستگاه‌های قبلی با این کاراکتر، از پمپ‌های دنده‌ای استفاده شده است که در آن‌ها یک حرکت جانبی نسبی بین چرخ دنده‌های پمپ وجود دارد تا میزان تخلیه حجم توسط پمپ را تغییر دهد. چنین دستگاهی، به عنوان مثال، در Fraser Patent No. 815،522 نشان داده شده است، که در آن یکی از دو عنصر پمپ به طور جانبی نسبت به دیگری منتقل می‌شود، در نتیجه حجم تخلیه تغییر می‌کند.
این ساختار در مواردی که تنها فشارهای کوچک کاهش یابد، رضایت بخشی است، اما در جایی که پمپ تحت 5arC کار می‌‌کند. O دیفرانسیل فشار زیاد نسبی، رانش شعاعی اعمال شده توسط فشار سیال، حفظ تغییر شکل بین چرخ دنده‌ها و تنظیم پمپ را هنگام استفاده بسیار دشوار می‌کند. یکی از اهداف این اختراع حاضر ابداع ساختاری است که به وسیله آن حرکت تعویض جانبی بین چرخ دنده‌ها ممکن است مستقل از فشار دیفرانسیلی که پمپ تحت آن کار می‌‌کند و با حداقل مقاومت اصطکاکی انجام شود.

در هر دو پمپ ثابت یا Or، مایع پمپ شده تمایل دارد که در پایین شیارها بین دندان‌های دنده مجاور قفل شود و این قفل شدن یا جیب زدن مایع ممکن است باعث لرزش پمپ شود. یکی دیگر از ویژگی‌های این اختراع در تغییر مقدار مژه پشت بین است.

دنده‌ها

 دنده‌های مجاور از یک انتهای دندان به سر دیگر به طوری که مایعات پمپ شده با سرعت بیشتری به سمت جیب‌های تسکین یافته در کناره‌های چرخ دنده حرکت کنند. از همان مخروطی شدن دندانه‌های دنده‌ای که می‌‌توان از جیب زدن روغن در آن جلوگیری کرد، می‌تواند در افزایش کارایی پمپ دنده‌ای با حجم متغیر استفاده شود. مطابق با این ویژگی اختراع‌، چرخ دنده‌ها کمی ‌باریک می‌شوند به گونه‌ای که با افزایش طول دنده‌های چرخشی در مش‌، میزان مژه عقب بین دندان دنده افزایش می‌‌یابد. بنابراین، هنگامی ‌که دندانه‌های دنده فقط کمی ‌مشبک هستند، مژه پشت بسیار کوچک است و از نشت مایع به صورت جانبی دندان دنده جلوگیری می‌شود. هنگامی ‌که چرخ دنده‌ها کاملاً مشبک هستند، نشت محوری روغن ناچیز است و ممکن است مژه پشتی به طور عمده بیشتر باشد تا از جیب زدن روغن در ته دنده حجم متغیر فضا بین دندان‌های دنده مجاور جلوگیری شود.

دنده‌ها

در آن نوع پمپ دنده‌ ای که چرخ دنده‌های پمپ وجود دارد، چرخ دنده متحرک به طور کلی در یک آستین با یک برش نصب می‌شود که در آن دنده‌های چرخ دنده مخالف هنگام انتقال دنده متحرک به سمت عقب دریافت می‌‌شوند برای کاهش طول عمل دندانه‌های دنده. آستین برای مهر و موم کردن قسمت‌های بالای دندانه دنده نسبتاً کوچک موثر است. مطابق با اختراع حاضر، چرخ دنده متحرک در یک محفظه کشویی با قطر قابل توجهی بزرگتر از دنده نصب می‌شود و این محفظه بریده می‌شود دندان‌های چرخ دنده مخالف را دوباره تحویل دهید. این محفظه با قطر بزرگ باعث مهر و موم شدن موثر دندان‌های چرخ دنده ثابت در قوس بسیار بزرگتر از نوع معمول پمپ می‌شود و در نتیجه پمپ کارآمدتری تولید می‌شود.
با استفاده از این قوس بزرگتر مهر و موم، می‌توان از چرخ دنده های مارپیچ نیز استفاده کرد زیرا این قوس بزرگتر، در عین حال دندان‌های دنده بیشتری را در یک زمان از قوس کوچک‌تر پمپ دنده معمولی می‌پوشاند. سایر اشیا and و مزایای این اختراع از شرح مفصلی زیر در رابطه با نقشه‌های همراه که در آن شکل 1 نمای مقطعی از طریق پمپ است، گرفته خواهد شد.

شماتیک

شکل 2 یک نمای مقطعی در امتداد خط 2-2 شکل 1 است. شکل 3 یک ارتفاع جانبی از محفظه دنده است که در آن چرخ دنده کشویی نصب شده است. g 4 یک نمای مقطعی در امتداد خط 4-4 شکل 5 یک نمای مقطعی شبیه شکل 1 است که یک تغییر را نشان می‌دهد. شکل 6 یک نمای مقطعی در امتداد خط 6-6 شکل 5 است. شکل 7 یک نمای مقطعی است که کاملاً در امتداد خط 7-7 شکل 2 قرار دارد. شکل 8 یک نمای مقطعی مربوط به شکل 7 و تغییر را نشان می‌دهد. شکل 9 یک نمای مقطعی مربوط به شکل 7 است و یک تغییر بیشتر را نشان می‌دهد. “با اشاره به شکل 1، محفظه‌ای که پمپ در آن قرار دارد به طور موازی دارای سوراخ‌های متقاطع 2 و 3 است که انتهای باز آن توسط یک درپوش بسته می‌شود. در سوراخ 2 یک محفظه دنده 5 قرار گرفته است دارای یاتاقان‌های 6 که شافت 7 دندانه‌دار است. یک چرخ دنده 8 مانند یک کلید به شافت محکم می‌‌شود تا با آن چرخش شود. انتهای خارجی شافت از طریق درپوش 4 امتداد می‌یابد تا اتصال محرک پمپ را فراهم کند یا سوراخ در سوراخ 3 یک محفظه دنده 9 قرار دارد که دارای سطوح تحمل 0 است که در آن یک شافت قرار دارد.

شماتیک

پیش بینی برای حرکت جانبی نسبی بین مجله است. یک چرخ دنده 12 برای چرخش با یک کلید f ‘به شافت f محکم شده است، شکل 2، کشیدن محوری چرخ دنده روی شافت توسط یک شاخه فعال شده فنر 3 محوری در شافت و درگیر شدن یک شیار 4 در ممانعت می‌شود سطح داخلی چرخ دنده. چرخ دنده‌های 8 و 2 ترجیحاً چرخ دنده‌های مارپیچی هستند، اما ممکن است دنده‌های چرخشی معمولی باشند، یا تقریباً تقریباً نوع دنده‌ای هستند که در پمپ‌های نشان داده شده در ثبت اختراع Fraser در بالا به آن اشاره شده است. در ساختار نشان داده شده، شافت محرک پمپ دنده ای غلیظ کش است. اگر از دستگاه به عنوان موتور استفاده شود، این شافت به شافت محرک تبدیل می‌‌شود. در هر صورت شافت از دهانه 5 درب 4 امتداد می‌‌یابد، با بسته بندی مناسب 6 شافت از نشت جلوگیری می‌کند. انتهای محفظه 5. هنگامی ‌که دستگاه به عنوان پمپ عمل می‌کند، سیال در جهت فلش حرکت می‌کند، شکل 2، محفظه‌های 5 و 9 تحت یک بار قرار می‌‌گیرند که آن‌ها را مجبور به جذب می‌کند.

در یک سمت پمپ، با فشار متمرکز تقریباً در مناطقی که به طور کلی با فلش نشان داده شده است، شکل 2. محفظه 9 برای تهیه نسخه روغن از محل تخلیه 30 “به شکاف 34 در خارج از محفظه مجاور نقطه حداکثر بار مسکن. شکاف 34، که همانطور که در نقاشی‌ها نشان داده شده است، یک سطح صاف است، در واقع یک منطقه فرو رفته در سطح خارجی محفظه 5 را که از سطح سوراخ فاصله دارد، فراهم می‌‌کند. همانطور که مشخص خواهد شد، کل حاشیه این منطقه با سطح سوراخ تماس دارد. بنابراین روان کننده تحت فشار از کانال 33 عبور می‌کند تا به شما کمک کند تا اصطکاک بین محفظه و محفظه اصلی برطرف شود. بعلاوه، یک کانال 35 در محفظه 9 اتصال مایعات را از سمت ورودی پمپ به یک شکاف فراهم می‌کند.
36 در طرف مقابل محفظه از شکاف 34. این شکاف و کانال امکان کاهش فشارهای جمع شده بین محفظه دنده و محفظه اصلی را فراهم می‌‌کند. شکاف یا قسمت مسطح 36 یک منطقه فرورفتگی را تشکیل می‌‌دهد که از سطح سوراخ فاصله دارد که در آن محفظه 5 قرار دارد و کل محیط این شکاف یا ناحیه با سطح سوراخ درگیر است، همانطور که مشخص خواهد بود. نه تنها یک بار در محفظه دنده در نقطه‌ای که فلش نشان می‌دهد وجود دارد، بلکه همچنین تمایل وجود دارد که هنگام پمپاژ، دنده به سمت سمت ورودی مجبور شود، با پیش بینی بسیار زیاد که کاملاً مطابق با فلش 32. برای غلبه بر کشش اصطکاک مجدداً از این فشار محفظه دنده 9 دارای کانال 37 است که بین شکاف 34 و سوراخ محل قرارگیری دنده امتداد یافته است.
یک کانال مشابه 38 از شکاف 36 به صورت شعاعی به سمت داخل گسترش می‌یابد. در مونتاژ محفظه‌های دنده و سازه‌های وابسته برای تشکیل یک پمپ کامل، محفظه‌ها با دنده‌ای که در آن قرار گرفته‌اند قرار می‌گیرند‌، به طوری که چرخ دنده‌ها، جایی که از محفظه بیرون می‌‌آیند، با یکدیگر برش خورده‌اند با برش 3 محفظه که با آستین 22 محفظه دیگر درگیر شده است، و با درگیری سطوح قوسی 27 با خارج از محفظه دنده مخالف مجاور قسمت 3. این ترتیب به بهترین شکل در شکل 2 نشان داده شده است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *