جریان سنجی پمپ دنده‌ ای چگونه است؟

0 دیدگاه
جریان سنجی پمپ دنده‌ ای

مقاله حاضر مربوط به جریان سنجی پمپ دنده‌ ای است. از مزایای پمپ می‌توان برای یک سیستم متناسب سازی، و به ویژه یک سیستم متناسب سازی کنسانتره کف برای برنامه‌های آتش نشانی استفاده کرد. در سیستم‌های متناسب کنسانتره فوم برای اطفا حریق، کنسانتره شیمیایی کف به یک جریان آب خام تزریق می‌شود تا به صورت مخلوط روی آتش پخش شود.
چنین سیستم‌هایی به عنوان مثال در Pat Pat U.S. شماره 5.174، 383. در چنین سیستم‌هایی، ماده شیمیایی کف با کنترل سرعت پمپ جابجایی مثبت در جریان آب اندازه گیری می‌شود که مکش را از مخزن ذخیره مواد شیمیایی گرفته و مواد شیمیایی را به داخل خط آبرسانی تخلیه می‌کند. جریان آب اندازه گیری می‌شود و سیگنالی برای تنظیم سرعت پمپ جابجایی مثبت به سیستم کنترل ارائه می‌شود تا میزان جریان مواد شیمیایی کف را تغییر دهد.
Pat Pat شماره 5.232.052 یک سیستم کف فشرده هوای فشرده را توصیف می‌کند که در آن از میزان جریان آب برای کنترل سرعت پمپ کف برای رساندن کنسانتره کف از یک مخزن استفاده می‌شود.
Pat Pat شماره 5.411.100 سیستمی را برای متناسب کردن آب، هوا و مواد شیمیایی کف به یک مخلوط ضد آتش توصیف می‌کند. سیستم متناسب سازی کنسانتره کف اتوماتیک الکترونیکی معمولاً از چندین عنصر تشکیل شده است. یک ریزپرداز سیستم را کنترل می‌کند در حالی که سنسورها اطلاعات را به ریز پردازنده تغذیه می‌کنند.

سنسور اتوماتیک

سیستم‌های شناخته شده دارای دو نوع سنسور هستند، یک سنسور جریان در خط اصلی جریان آب برای نظارت بر جریان آب و یک سنسور بازخورد اطلاعاتی را در مورد میزان تزریق ماده شیمیایی کف به میکروپروسرس ارائه می‌دهد، جایی که کنترل کننده سیگنالی را به درایو پمپ شیمیایی فوم ارسال می‌کند تنظیم نسبت ماده شیمیایی کف به آب.
یک اپراتور می‌تواند درصد مواد شیمیایی فوم را برای تزریق از طریق ریزپردازنده تعیین کند. بازخورد مقدار شیمیایی کف در هنر قبلی معمولاً توسط سیگنال سرعت پمپ جابجایی مثبت کنسانتره شیمیایی یا پمپ دنده‌ای است. یک مجموعه دنده برای پمپاژ مایع شیمیایی فوم هدایت می‌شود و معمولاً فشار تخلیه را از PSI صفر تا PSI 400 تولید می‌کند. در فشارهای بالاتر یک “لغزش” یا چرخش مجدد قابل توجهی در عنصر پمپ دنده وجود دارد. این برای پمپ‌های دنده‌ای معمول است. این لغزش را می‌توان با یک فرمول تصحیح ریاضی وابسته به ویسکوزیته سیال، دما و فشار تخلیه برای تخمین حجم واقعی تحویل از پمپ در هر سرعت پمپ جبران کرد.
با این حال، در برنامه‌های اطفا حریق، ویسکوزیته به طور معمول شناخته شده نیست و در برخی از مواد شیمیایی که باید پمپ شوند، ویسکوزیته تیکسوتروپیک است، به عنوان مثال، ویسکوزیته با تغییر برش (سرعت) بسیار تغییر می‌کند. این عوامل باعث می‌شوند پمپ‌های دنده‌ای به عنوان پمپ‌های جابجایی غیر مثبت عمل کنند. به طور معمول این بدان معنی است که کارایی حجمی پمپ دنده ‌ای نه تنها کمتر از 100٪ است، بلکه با فشار تخلیه، سرعت پمپ، دما و گرانروی متفاوت است. بنابراین، استفاده از RPM پمپ به عنوان یک سیگنال بازخورد می‌تواند نادرست باشد.

جریان سنج

خلاصه اختراع  حاضر ارائه ترکیبی پمپ و جریان سنج فشرده و قابل اعتماد است که می‌تواند برای اندازه گیری دقیق جریان حجمی از پمپ برای کنترل و / یا اندازه گیری و / یا کسب داده استفاده شود. این یک شی است که جریان سنج بدون توجه به اختلاف فشار در پمپ دقیق باشد. این شیئی است که برای حفظ دقت، لغزش مایع در پمپ و ویسکوزیته متفاوت جبران می‌شود.
تهیه یک دستگاه ترکیبی پمپ و جریان سنج برای یک ماده شیمیایی و یک هدف از اختراع حاضر است. سیستم متناسب سازی آب که امکان اندازه گیری دقیق مقدار شیمیایی را در یک خط آب تحت فشار فراهم می کند. تهیه چنین پمپ قابل استفاده در برنامه ‌های اطفا حریق از اهداف این اختراع است. این که این پمپ را می توان بر روی یک ماشین آتش نشانی حمل کرد و از قطار قدرت موجود در یک ماشین آتش نشانی کار کرد ، یک هدف از اختراع حاضر است. هدف از اختراع حاضر تهیه یک پمپ شیمیایی است که می‌تواند مکش را از منبع مواد شیمیایی بگیرد و می‌تواند مقدار کنترل شده‌ای از مواد شیمیایی را به مایع تحت فشار مانند آب پمپ کند. هدف از اختراع ارائه روش دقیق اندازه گیری جریان از پمپ شیمیایی علی رغم نسبت چرخش گسترده به فشارهای دیفرانسیل در پمپ است. هدف از اختراع جریان سنجی پمپ دنده‌ ای این است که می‌تواند سیگنال دقیقی به سیستم کنترل حجم پمپ ارائه دهد که میزان جریان پمپ شیمیایی را تنظیم می‌کند. اهداف این اختراع بدین صورت است که پمپی برای متناسب سازی مواد شیمیایی با مایع مانند متناسب سازی کنسانتره کف شیمیایی به یک خط آب ضد آتش سوزی مهیا می‌شود. در یک کاربرد معمول، یک جریان سنج در خط آب سیگنال کنترل را به یک ریز پردازنده سیستم ارائه می‌دهد. ریز پردازنده سیگنال جریان دوم را از یک جریان سنج شیمیایی واقع در جریان خروجی پمپ شیمیایی دریافت می‌کند.

خروجی

خروجی ماده شیمیایی از نظر کمی با سیگنال جریان آب برای متناسب سازی صحیح مقایسه می‌شود و یک سیگنال کنترل توسط ریزپردازنده ایجاد می‌شود تا سرعت محرک پمپ شیمیایی را تغییر دهد تا مقدار جریان خروجی پمپ شیمیایی را تغییر دهد تا تولیدات صحیح را حفظ کند. طبق این اختراع، یک عنصر سنجش جریان جریان شیمیایی در کف همان محفظه پمپ پمپ دنده‌ای مرتب شده است. اولین دسته از چرخ دنده‌ها برای پمپ دنده‌ای در کنار هم با یک سری دنده دیگر که عملکرد متفاوتی دارند ، چیده می‌شوند. یک عیب عمده پمپ‌های دنده‌ای این است که این دستگاه‌ها واقعاً در محدوده شرایطی که یک سیستم متناسب سازی کف تجربه می‌کند، جابجایی مثبتی ندارند. علت اصلی این مشخصه، وجود فضاهای خالی در پمپ است که از طریق آن مقدار کمی مایع خارج می‌شود و یا به حالت چرخش در می‌آید. این جریان چرخش با افزایش فشار بر روی پمپ دنده افزایش می‌یابد، و بر این اساس سری دوم چرخ دنده های سری تغییر مکان مثبت بسیار بهتری است
بازخورد نسبت به مجموعه اول. دسته دوم چرخ دنده چرخش آزاد است و کار دیگری غیر از غلبه بر اصطکاک ندارد. بنابراین هیچ افزایش فشار در سری دنده های دوم و تقریباً افت فشار وجود ندارد. بنابراین، تقریباً هیچ نشتی وجود ندارد و دسته دوم چرخ دنده‌ها دارای راندمان حجمی بسیار بالا و متشکل هستند. این باعث می‌شود که دسته دوم چرخ دنده‌ها به یک دستگاه بازخورد سنجش جریان بسیار دقیق تبدیل شوند. این اختراع همچنین این مزیت را ایجاد می‌کند که با استفاده از مجموعه دنده پمپ و تنظیم دنده جریان سنج در همان محفظه، طراحی اجازه می‌دهد تا یک مجموعه بحرانی از ابعاد، فاصله محوری با سنگ زنی حفظ شود، یا به عنوان مجموعه‌های همسان یا دقیق عملیات جداگانه فاصله محوری قابلیت فشار پمپ را هنگام پمپاژ مایعات نازک تعیین می‌کند.
از آنجا که پمپ شیمیایی کف ضد آتش باید مایعات نازک و چسبناک را پمپ کند‌، کنترل تحمل نزدیک یک نکته مهم است. از نقطه ایستایی عملکرد، سیال خارج شده از عنصر پمپ مستقیماً به عنصر سنجش جریان با تقریباً تغییر صفر سرعت تخلیه می‌شود. برای مایعات چسبناک و تیکسو استوایی، این می‌تواند به حفظ ویسکوزیته در طیف وسیعی از حجم و سرعت پمپ کمک کند. آرنج، تغییر قطر و تله‌های هوا همگی می‌توانند باعث ایجاد فشار در جریان سنج در هنگام نصب شوند و به عنوان پتانسیل از بین می‌روند

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *