ساختار حجمی چرخ دنده‌های پمپ دنده ای چگونه است؟

0 دیدگاه
ساختار حجمی چرخ دنده‌های پمپ دنده ای

یک برنامه شبیه‌سازی دقیق برای بررسی عملکرد پمپ دنده داخلی ارائه شده است. جنبه‌های هندسی و معادلات دیفرانسیل که مدل ریاضی شبه پایدار پمپ را نشان می‌دهند، در نظر گرفته شده و مورد بحث قرار گرفته‌اند. شرایط اولیه بر اساس یک روش پیشنهادی جدید تعیین می‌شوند و جنبه‌های عددی مرتبط با حل سیستم ODE سفت مورد بررسی قرار می‌گیرند.
داده‌های تجربی تولید شده بر روی یک پمپ دنده خارجی با اندازه متوسط تجاری موجود برای اعتبارسنجی پیش بینی‌های مدل استفاده شد.
توافق بین مقادیر تجربی و پیش‌بینی‌شده عملکرد پمپ رضایت‌بخش بود.
از آنجایی که مدل قادر به شبیه‌سازی موج‌های فشار ناشی از طبیعت ناپایدار جریان در حجم‌ها و در امتداد خطوط نیست، چندین نتیجه تجربی از نوسانات فشار ورودی گزارش شده‌ است.
از این رو منابع نویز متحمل سیال پیش بینی شده و پیش بینی نشده محاسبه می‌شوند.
در نهایت، تأثیر اعمال شده بر عملکرد پمپ توسط نیروهای فشار و نیروهای رد و بدل شده بین دندان‌های مشبک بررسی شده و یک روش پیش‌بینی‌کننده (مفید در نظارت بر وضعیت) بر اساس مشاهده شکل‌های موج فشار خروجی پیش‌بینی شده است.

ساختار حجمی چرخ دنده های پمپ دنده ای

ساختار حجمی چرخ دنده‌های پمپ دنده‌ای

تولید جریان در نیروگاه‌های سیال معمولاً با استفاده از پمپ دنده‌ای حجمی حاصل می‌شود.
در واحدهای جابجایی ثابت، نوع دنده خارجی، به دلیل سادگی ذاتی و کاهش هزینه، مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد. برای چنین موردی، اهمیت توسعه یک مدل ریاضی، تایید شده توسط آزمایش آزمایشگاهی، نه تنها از دیدگاه کاربر، بلکه و عمدتاً از نقطه‌نظر سازنده قابل توجه است.
در واقع، انواع پمپ دنده‌ای در سراسر جهان تولید می‌شوند و رقابت قوی وجود دارد.
علاوه بر این، طرح‌های آن‌ها، همانطور که در مورد اکثر محصولات صنعتی اتفاق می‌افتد، باید یا به زودی باید با استانداردهای ملی و بین‌المللی مطابقت داشته باشد.
این به این معنی است که نویز مایع و هوا، حساسیت آلودگی، و عملکرد، فقط چند مورد، باید تحت کنترل شدید باشند.
در عین حال قیمت باید در سطوح معقول نگه داشته شود.
در حالی که تاریخچه این ماشین‌ها نسبتا قدیمی است و علیرغم این واقعیت که آن‌ها دستگاه‌های ساده و جمع و جور هستند که اساساً یک بدنه و دو چرخ دنده را تشکیل می‌دهند، همیشه درک نشده است که ویژگی‌های آن‌ها پیچیدگی زیادی دارد و بنابراین کاملاً شایسته اگر قرار است طرح‌های مقرون به صرفه و بسیار کارآمد تکامل یابند، بررسی دقیقی انجام دهید.
در این منظر که کار تئوری و تجربی به شدت تلاقی دارند، یک مدل ریاضی دقیق ممکن است امکان پیش‌بینی مناسب عملکردها را فراهم کند.
در این مورد، یک گزینه مناسب با شبیه‌سازی در ایجاد پیش نمایش‌های کمی قبل از آزمایش آزمایشگاهی و در تشخیص راه حل‌های فنی امکان پذیر، اعطا می‌شود. سپس زمان و هزینه‌ها منوط به صرفه جویی معقول است.
یک انگیزه اضافی در تعقیب این هدف وجود دارد: ایده بررسی واحدهایی با یک جریان عبوری داخلی به مخزن.
یک پیش نیاز برای به دست آوردن زمین در آن جهت، تجزیه و تحلیل، و تا حد بسیار عمیق، پمپ اساسی است که تحقیقات بیشتر بر روی آن در حال حاضر در حال پیشرفت است.

ساختار حجمی چرخ دنده های پمپ دنده ای

ساختار شبیه‌سازی شده

مدل ریاضی ارائه شده برای چرخ دنده‌های خارجی با پمپ‌های هیدرولیک دندانه مستقیم قابل استفاده است.
به واحد آزمایشی اشاره خواهد شد،یعنی پمپ دنده‌ای Casappa Magnum HDP ۳۰.۵۱. واحدی که دارای یک جفت چرخ دنده قابل چرخش (۴) در درگیری (پینیون و چرخ) است، سه تکه است (۱.۲، ۳) طراحی بوش با صفحات تعادل (۵) و یاتاقان‌های ژورنال که به طور کامل در پوشش و فلنج قرار دارند.
بارگذاری دقیق صفحات (شبیه شکل شماره «۸») که برای کنترل فاصله‌های محوری نصب شده‌اند، توسط شیارهای (۶) آسیاب شده در پشت هر صفحه حاصل می‌شود.
مهر و موم جداسازی مناطق کم و فشار بالا را فراهم می‌کند.
تغییرات جریان نشتی در نتیجه تغییر در سرعت، شرایط بارگذاری و ویسکوزیته سیال، با اجازه دادن به روغن از محفظه تحویل به فضاهای دندانه دنده، از طریق شیارهای محیطی و جریان برگشتی مناسب (۶.۷) در صفحات تعادل، جبران می‌شود.
به طور معمول، در این نوع پمپ، روغن بین دندان‌های مشبک به دام می‌افتد و حجم محبوس شده، که در نتیجه ایجاد می‌شود، با استفاده از شیارهای آسیاب شده در سمت جلوی هر صفحه تعادل، از بین می‌رود (۸.۹).
ابتدا یک ارتباط با محفظه تحویل M و سپس، در زمان مناسب، با محیط مکش A برقرار می‌شود. با انجام این کار، از تغییرات فشار ناگهانی که منجر به شوک، کاویتاسیون و نویز ناشی از سیال می‌شود جلوگیری می‌شود.
پمپی که در نظر خواهیم گرفت از یک جفت چرخ دنده خارجی دندانه دار با محورهای موازی تشکیل شده است.
پیش نیاز فاز مدل‌سازی، دانش کامل از داده‌های هندسی دندان‌های درگیر متوالی است و برای این منظور جدول ۱ مجموعه‌ای از اطلاعات مربوطه را فهرست می‌کند.
یک برنامه کامپیوتری توسعه داده شد و برای تعیین پارامترهای عملیاتی و ارائه نمودارهای مفیدی از تنظیمات هندسی چرخ دنده‌های درگیر استفاده شد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *