ساختار پمپ دنده‌‌ای چگونه است؟

0 دیدگاه
پمپ دنده‌ای GF

این مقاله به ساختار پمپ دنده‌‌ای مربوط می‌شود و هدف آن این است که حداقل یک انتهای چرخ دنده‌های مشبک را از بین ببرد تا عملکرد بی‌سر و صدایی داشته باشد‌، ضربه‌ها و تنش‌های عملیاتی را کاهش دهد و با راندمان بالاتر کار ایمن کند. با توجه به یک دندان، در یک چرخ دنده و یک اتاق کار در حال چرخش دندان از طرف دیگر‌، در طول دوره مشارکت و با سرعت زیاد‌، دندان ممکن است به عنوان یک پیستون و فضا به عنوان یک محفظه برای آن در نظر گرفته شود.
با شروع مش بندی‌، مایع توسط دندان در فضای محفظه مسدود می‌شود و ممکن است فشار به دلیل کاهش سریع حجم تا رسیدن به حداکثر عمق شبکه در خط مرکز چرخ دنده‌ها‌، به مقادیر بسیار بالایی برسد. از خط مراکز‌، دنده از پایین فضای دنده‌ها به سمت خارج حرکت می‌کند تا زمانی که پوسیدگی رخ دهد. و در این مدت‌، با ایجاد یک حالت کاویتاسیون یا خلا vac در سمت مکش پمپ‌، خلا  افزایش حجم ایجاد می‌شود.

این شرایط فشار متفاوتی که در طی مراحل تمیز کردن و شکنندگی اتفاق می‌افتد‌، وظیفه عملکرد پر سر و صدا‌، ساییدگی ناگهانی و شکستگی احتمالی و از دست دادن قدرت را دارند‌، این اهداف با افزایش سرعت بیشتر و بیشتر می‌شوند‌، زیرا همان فضای باید در مدت زمان کوتاه‌تر آواره شوید در بسیاری از موارد‌، ساخت پمپ تا حد امکان برای کنترل حجم معین‌، مطلوب است و این فقط با افزایش سرعت انجام می‌شود. از این رو‌، قسمت داخلی محفظه پمپ دنده‌ای به گونه‌ای در انتهای چرخ دنده‌ها قرار گرفته است که از تغییرات فشار شدید در فضاهای دنده‌ها در طی مراحل غوطه وری و شکنندگی دوره مشبک جلوگیری می‌کند.

وضعیت دنده‌های پمپ دنده‌ای

بعلاوه، به دلایل مکانیکی، به ویژه در مواردی که پمپ از نوع پرسرعت است، استفاده از دندان‌هایی با زاویه فشار نسبتاً زیاد، به عنوان مثال از درجه 30، مطلوب است، اما، با بزرگتر شدن زاویه فشار، مشکلات جابجایی فوق حادتر می‌شوند. برای جلوگیری از این دشواری‌ها، زمین حداقل یک سر چرخ دنده‌ها برطرف می‌شود تا تامین شود.

فضاهای تسکین دهنده در یک طرف، با محفظه مکش و از طرف دیگر با محفظه تخلیه ارتباط برقرار می‌کنند. و تسکین به گونه ای فراهم می‌شود که زمین در دو طرف مماس با دایره‌های گام در نقطه مماس دومی مطابقت تقریباً با فضای دندان چرخ دنده‌های گسترش یافته از دایره‌های گام تا دایره های ریشه وجود دارد بنابراین، تا زمانی که چنین زمینی نسبت به فضای دندان تقریباً در حال لنگیدن باشد، هنگامی که یک دندان و فضای همکاری آن با خط مراکز تقریباً متقارن باشند، تسکین در مرحله غوطه وری و در حین جوشاندن فیلیس به محفظه مکش وجود دارد.

هدف دیگر این پمپ دنده‌ای با داشتن این ویژگی‌های بهبود یافته در ساخت برای نحوه عملکرد مشخص شده است.
هدف دیگر پمپ دنده‌ ای است که در آن یک چرخ دنده میانی با انبوهی از چرخ دنده‌های دیگر همراه با یک محفظه با چرخ دنده‌ها و تعریف محفظه‌های مکش و تخلیه برای هر جفت چرخ دنده مشبک، یکی از اتاق‌ها در معرض قرار گیرد به میزان قوسی بیشتری از چرخ دنده‌های مجاور از هر اتاق دیگر به منظور ایجاد تعصب فشار بر روی چرخ دنده میانی برای جلوگیری از خزیدن یا سرگردانی است.ساختار پمپ دنده‌ای

ساختار پمپ دنده‌‌ای

محفظه 5 در قسمت داخلی آن با زمین‌های جدا کننده مکش و دشارژهای 6 و 7 تهیه شده است و حداقل یکی از این زمین‌های 8 یا ترجیحاً هر دو مطابق شکل تخلیه شده است تا از افزایش فشار بیش از حد در مراحل مشبک جلوگیری شود.
مطمئناً در مراحل تخریب کاهش بیش از حد رخ می‌دهد. ترجیحاً، این نتیجه با تهیه یک زمینه 8 مطابقت با پروفیل‌ها ایجاد می‌شود.

فاصله دنده‌های مربوطه از pitch circles PC به دایره‌های ریشه RC آن، یعنی تقریباً حداکثر عرض در TT مماس با دایره‌های گام در نقطه مماس دومی است و از تانژانت در جهت مخالف همگرا می‌شود تا تقریباً با پروفیل‌های دنده فاصله‌های دندانه از دایره‌های گام به دایره‌های ریشه چرخ دنده‌ها مطابقت داشته باشد. رابطه زمینه‌های 8 و چرخ دنده های 8 و 9 با توجه به جزئیات مشخص‌تر خواهد بود.
شکل 3 زمینه 8 به صورت کامل نشان داده شده است.

یک موقعیت دندانه در شکل در خطوط نقطه و خط نشان داده شده است و موقعیت دیگر دند آن‌ها به صورت نقطه چین نشان داده می‌شود. در تمام موقعیت‌های دندان‌های مشبک، زمین‌های 8 با آن کار می‌کنند تا اتاق مکش و تخلیه را از هم جدا کنند.

تعیین دندان‌های مشبک شکل 3 به عنوان Oa ،Ob ،la، و b، و فضای دندان به صورت 3a و 4a، هنگامی که دندان‌ها در موقعیت نقطه و خط قرار دارند، دندان‌های تماس دارنده fla و 0b زمین‌ها را درگیر می‌کند فضاهای مکش و تخلیه را جدا کنید.

با حرکت چرخ دنده‌ها در جهات مشخص شده، دندان a در داخل فضای 3a حرکت می‌کند تا حجم ترشح آن را کاهش دهد و دندان Ob به سمت خارج از فضا حرکت می‌کند. 4a برای افزایش حجم ترخیص کالا از گمرک با این حال، به عنوان فضاهای تسکین دهنده 20 و 9 به ترتیب فضاهای انقباض و گسترش فضای ترخیص را با فضای تخلیه و مکش 7 و 6 ایجاد می‌کنند، از شرایط فشار و خلا در فضای ترخیص جلوگیری می‌شود.

هنگامی که دندان Oa ،fa و Ob به موقعیت خط نقطه‌ای می‌رسند، سرزمین‌های 8 در آنجا همکاری می‌کنند تا محفظه‌های مکش و تخلیه را از هم جدا کنند و زمین‌ها بخشی از دندان را فاصله می‌گیرند فاصله A از دایره گام PC به دایره ریشه RC بنابراین، مشاهده خواهد شد که فضاهای دندانی با محفظه‌های مکش و تخلیه ارتباط برقرار می‌کنند، مگر در مواقعی که به طور متقارن با توجه به خط تنظیم کننده‌های CC چرخ دنده‌ها قرار گرفته باشند، در این زمان با استفاده از سرزمین‌ها و چون حجم پاکسازی فضای دندان حداقل است و تغییر آن در حین وقوع قابل اطمینان نیست، فقط یک حرکت بسیار ناچیز برای قطع ارتباط فضای خالی 3a با فضای تسکین 20 برای ایجاد لپ مورد نیاز است.

برای قطع رابطه لپ شده و قرار دادن فضای دندان در ارتباط با فضای تسکین، نیاز به حرکت و حرکت جزئی و مداوم است. 19، نه فشار و نه شرایط خلا uum نمی‌توانند در مرحله لپ شدن ایجاد شوند.

یک پمپ دنده ای غلیظ کش‌ یک جفت چرخ دنده مشبک‌، یک محفظه که با چرخ دنده‌ها همکاری می‌کند و اتاق‌های مکش و تخلیه را تامین می‌کند‌ و زمین‌هایی که در قسمت داخلی محفظه ارائه می‌شود و با انتهای چرخ دنده‌ها کار می‌کند تا اتاق‌های تخلیه و تخلیه را جدا کند‌، زمین حداقل یک انتهای چرخ دنده‌ها با توجه به خط مراکز چرخ دنده‌ها و مطابقت تقریباً با پروفیل‌های ترکیبی‌، به صورت متریک دفع می‌شود. از قسمت‌های دندان فاصله دنده‌های مربوطه از دایره‌های گام تا دایره‌های ریشه آن گسترش می‌یابد.

در یک پمپ دنده‌ای‌، یک چرخ دنده میانی‌، یک ردیف دیگر چرخ دنده‌های مشبک با چرخ دنده interme‌، یک محفظه که با چرخ دنده‌ها همکاری می‌کند و اتاق‌های مکش و تخلیه را در طرف مقابل منطقه مشبک هر یک از دنده‌های دیگر با دنده‌های میانی و زمین‌های موجود در فضای داخلی مسکن و همکاری با انتهای چرخ دنده‌های گفته شده برای جدا کردن محفظه مکش و تخلیه‌، زمین‌های هر جفت چرخ دنده به طور متقارن با توجه به خط مراکز چرخ دنده‌ها و مطابقت تقریباً با پروفیل‌های ترکیبی قسمت‌های فضای دندانه‌ای چرخ دنده‌های مربوطه که از سیم پیچ‌های زمین به دایره‌های ریشه آن تمایل دارند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *