تنظیم خروجی پمپ دنده‌ ای چگونه است؟

0 دیدگاه
خروجی پمپ دنده‌ ای

ساختار پمپ دنده‌‌ای چگونه است؟
یک پمپ دنده‌ ای و بطور خاص به یک پوسته قابل تنظیم برای دندان‌های آن است. بازده حجمی پمپ نوع دنده‌ای به نزدیک بودن جای بین نوک دندانه‌های دنده و کفپوش محصور بستگی دارد. این یک مشکل تولید دستی است که در آن باید تحمل نزدیک بین اجزای تشکیل دهنده پمپ نگه داشته شود یا در عوض، ممکن است تحمل مرزی را حفظ کرد، با خطا به سمت نزدیکی تناسب تمایل دارد و قطعات پس از آن کار می‌کنند تا زمانی که آزادانه کار کنند.
این مسئله همچنین بعد از مدت طولانی کار کردن پمپ و بزرگ شدن فاصله بین دندان‌ها و سوراخ و بزرگ‌تر شدن بازده حجمی، یک مشکل اصلی استنشاق را نشان می‌دهد.

راه حل آشکار مشکل تعمیر و نگهداری این است که پمپ را از بین ببرید، کفن یا چرخ دنده فرسوده یا هر دو را جایگزین کنید و عناصر جدید متناظر را جایگزین آن‌ها کنید که با فاصله نزدیک مورد نظر متناسب باشند تا بازده حجمی اصلی تولید شود.
این راه حل به مدت زمان خاموشی کافی برای انجام تعویض لازم قطعات جدید برای قطعات فرسوده نیاز دارد که هزینه بر است و هزینه کار در این کار به آن اضافه می‌شود.

در طراحی‌های دیگر، نزدیک بودن تناسب با تهیه یک کفن که در مقابل دندان‌های دنده توسط مایع تحت فشار نگه داشته می‌شود، اطمینان حاصل می‌شود. این ساختار مقدار زیادی از راندمان اولیه حجمی را حفظ می‌کند اما فشار مداوم باعث تسریع سایش بین درج و دندان دنده می‌شود و پس از آن نیاز به تعویض مکرر درج است.
علاوه بر این، نیروهای اصطکاک ایجاد شده بین درج و دنده‌های دنده، میزان قدرت مورد نیاز برای رانش پمپ را افزایش می‌دهد و از این رو گرچه بازده حجمی ممکن است در سطح نسبتاً بالایی حفظ شود، بازده کار، یعنی انرژی موجود در مایعات پمپ شده تقسیم بر انرژی مصرف شده برای رانندگی پمپ به طور نامطلوبی کوچک می‌شود.

تنظیم خروجی پمپ دنده‌ای

راندمان پمپ دنده‌ای

هدف از این مقاله تهیه یک پمپ نوع دنده ای است که ممکن است به راحتی ساخته شود تا دارای راندمان حجمی بالایی باشد بدون اینکه نیازی باشد که در ساخت آن از تلورانس نزدیک به هم استفاده شود.
هدف دیگر این اختراع تهیه یک پمپ از نوع دنده‌ای است که بازده حجمی آن ممکن است پس از استفاده بدون برچیدن کامل پمپ و بدون تعویض هیچ یک از قسمت‌های اصلی آن، به راحتی و به سرعت بازیابی شود.

هدف دیگر این مقاله تهیه یک پمپ از نوع دنده‌ای است که در آن کفن مورد استفاده در اطراف چرخ دنده‌ها برای جدا کردن مناطق فشار بالا و فشار پایین توسط سیال تحت فشار در موقعیت قرار می‌گیرد، اما حرکت با یک توقف، موقعیت که نسبت به قاب یا محفظه پمپ ممکن است به راحتی از قسمت خارجی پمپ تنظیم شود. به عنوان یک شی خاص، این اختراع به دنبال تهیه یک پمپ دنده‌ای با یک کفن تک پارچه برای مناطق کم فشار و فشار بالا است.

با وسیله‌ای برای تنظیم موقعیت کفن نسبت به چرخ دنده‌ها به گونه‌ای که با وجود سایش دندان کفن و دنده، ممکن است حداکثر بازده حجمی وجود داشته باشد.

به عنوان یک موضوع خاص‌تر، این اختراع در تلاش است تا یک پمپ دنده ای دارای یک کفن یک پارچه را برای مناطق فشار بالا و پایین در آن فراهم کند که در آن موقعیت کفن نسبت به دندان‌های دنده تا حدی با فشار مایع موجود کنترل می‌شود و بخشی از آن توسط یک فیش قابل تنظیم قابل دسترسی از قسمت جلویی پمپ برای محدود کردن حرکت پوسته تحت فشار مایع‌، موقعیت پلاگین در محفظه توسط وسایل مناسب اندازه گیری بدون جدا کردن پمپ قابل تعیین است.

این موارد و سایر اشیا of این اختراع هنگامی که همراه با نقاشی‌های همراه در آن گرفته می‌شود، از شرح مفصل زیر آشکار خواهد شد. شکل 2 یک ارتفاع کناری پمپ است که صفحه پوشش آن برداشته شده است.

شکل 3 نمای پایینی پمپ است که بخشی از آن نمایش داده می‌شود، نمای در امتداد خط 3-3 شکل 1 گرفته شده است. شکل 4 یک نمای ارتفاعی پاره پاره‌ای بسیار بزرگ شده است، که بخشی از آن در قسمت سمت چپ شکل 2 است. و شکل 5 یک نمای سطحی سمتی قسمتی از شکل 4 است که نشان دهنده وسیله‌ای است که می‌توان با آن در پمپ تنظیم کرد.

 

نقشه پمپ دنده‌ای

تنظیم خروجی پمپ دنده‌ ای

با مراجعه به نقشه ها برای توصیف دقیق این اختراع، پمپ شامل یک محفظه 10 دارای یک حفره دایره ای 11 شکل در سمت راست آن است که در شکل 1 مشاهده شده است، برای دریافت یک دنده درایو 12 و یک چرخ دنده محرک 13 مش بندی وجود دارد. با چرخ دنده 12 بر روی شافت محرک 14 سوار شده است که همانطور که در شکل 1 مشاهده می‌شود به سمت چپ کشیده می‌شود و از دهانه 15 تشکیل شده در ریخته گری 10 به قسمت بیرونی جایی که با هر مکانیزم محرک مناسب می‌توان به آن دسترسی داشت (نشان داده نشده است).

در داخل پوسته، یک شافت محرک با چرخ دنده محرک، دهانه‌های ورودی و خروجی در محفظه مجاور چرخ دنده‌ها، یک پوسته که اطراف هر دو چرخ دنده را احاطه کرده و طرف فشار چرخ دنده‌ها را از سمت مکش آن جدا می‌کند، پوسته دارای یک کانتور است عمدتا همان حفره است و به راحتی در محورهای چرخ دنده قرار می‌گیرد، این پوسته دارای بازوهایی با ترازوی دهانه‌های ورودی و خروجی محفظه است.

یعنی کشاندن پوسته به سمت یک طرف از چرخ دنده‌ها، یک توقف متحرک روی محفظه ساخته شده برای تماس با پوسته برای محدود کردن حرکت پوسته به سمت یک طرف چرخ دنده، می‌توان گفت: پوسته دارای یک دسترسی از قسمت خارجی آن به ایستگاه است، یک صفحه پوشش برای باز کردن، و به معنی قابل وارد شدن از طریق دهانه گفته شده و پر کردن فضای بین صفحه توقف و پوشش برای تنظیم محل توقف نسبت به چرخ دنده است.
2. یک پمپ همانطور که در ادعا 1 شرح داده شده است، متوقف می‌شود که یک پلاگین استوانه‌ای را جایگزین می‌کند، دهانه آن در 5 محفظه نیز استوانه‌ای است، وسیله ای که از طریق دهانه گفته می‌شود شامل یک یا چند دیسک با ضخامت از پیش تعیین شده، و وسیله‌ای برای اثر بخشی یک مایع است.

مهر و موم محکم بین دوشاخه و محفظه. 3. یک پمپ همانطور که در ادعا 1 شرح داده شده است‌، حفره در محفظه 10 به طور مقطعی کاملاً دایره‌ای و پوسته نیز به طور مقطعی کاملاً دایره ای بوده و از قطر خارج کمی کوچکتر از قطر حفره است.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *