عملکرد پمپ دنده‌ای پلاستیکی چگونه است؟

0 دیدگاه
عملکرد پمپ دنده‌ ای پلاستیکی

مقاله حاضر به طور کلی مربوط به پمپ‌های دنده‌ای و به ویژه از یک ماده پلاستیکی محفظه دنده است. که تلرانس دقیق را برای عملکرد مناسب پمپاژ حفظ می‌کند. به طور معمول، پمپ دنده‌ای شامل دو چرخ دنده قابل چرخش با هم است. یکی از چرخ دنده‌ها چرخ دنده محرک است که با موتور راننده قابل کار است تا چرخ دنده محرک را بچرخاند تا انتقال و مایع سازی مایع را تسهیل کند. چرخ دنده دوم یک چرخ دنده بی کار است که با چرخ دنده محرک همکاری می‌کند.
هر دو دنده محرک و دنده عقب حاوی دندان‌های مکمل هستند که برای چرخاندن چرخ دنده و انتقال مایعات با یکدیگر مشبک می‌شوند. هر دو دنده بیکار و دنده محرک در یک محفظه پمپ دنده‌ای ساخته شده از یک ماده فلزی گرفته تا تلرانس‌های دقیق دفع می‌شوند. دنده‌های بیکار و دنده محرک در داخل محفظه پمپ دنده قرار می‌گیرند به گونه‌ای که قطرهای خروجی هر یک باعث تماس و مهر و موم شدن در برابر محفظه پمپ دنده می‌شود. بر این اساس، محفظه پمپ دنده ‌ای به دو محفظه تقسیم شده توسط دنده بیکار و دنده محرک تقسیم می‌شود. به طور خاص‌، یک محفظه زیرین محفظه پمپ دنده‌ای توسط نیمه‌های پایین هر یک از دنده‌های عقب و دنده محرک تعریف می‌شود. به همین ترتیب، محفظه بالایی محفظه پمپ دنده‌ای توسط نیمه‌های بالایی دنده بیکار و دنده محرک تعریف می‌شود.

 

پوسته پمپ دنده‌ای

نیمه پایین یا محفظه تحتانی محفظه پمپ دنده به صورت مایع با یک درگاه ورودی مایع ارتباط برقرار می‌کند، در حالی که نیمه بالایی یا محفظه فوقانی محفظه پمپ دنده به صورت مایع با یک درگاه خروجی مایع ارتباط برقرار می‌کند. تشخیص داده خواهد شد که با معکوس کردن جهت چرخش دنده محرک، درگاه ورودی سیال که در محفظه پایین محفظه پمپ دنده قرار دارد‌، به درگاه خروجی سیال و درگاه خروجی سیال در محفظه بالایی دنده تبدیل می‌شود محفظه پمپ سپس به درگاه ورودی مایعات تبدیل می شود.
در حین کار پمپ دنده‌، هر دو دنده بیکار و محرک در داخل محفظه پمپ دنده می‌چرخند. از این نظر، ممکن است مایعات از طریق درگاه ورودی به محفظه تحتانی محفظه پمپ دنده‌ای کشیده شود. چرخش چرخ دنده‌های بیکار و محرک درون محفظه پمپ دنده، سیال را به محفظه بالایی محفظه پمپ دنده و از این رو به درگاه خروجی منتقل می‌کند. این مایع از طریق درگاه خروجی تشکیل شده در محفظه بالایی محفظه پمپ دنده ای خارج می‌شود.

 

تشخیص داده خواهد شد که برای انتقال مایع از محفظه پایین به محفظه فوقانی، هر دو دنده بی کار و دنده محرک باید تماس اصلی با سطوح داخلی محفظه پمپ دنده داشته باشند تا یک مهر و موم در بین آن‌ها ایجاد شود. علاوه بر این، هر دو دنده عقب و دنده محرک باید محکم با هم مخلوط شوند تا یک مهر و موم ایجاد شود که اتاق پایین را از محفظه بالایی جدا می‌کند. همانطور که قبلاً ذکر شد، محفظه‌های پمپ چرخ دنده هنر قبلی از مواد فلزی ساخته شده‌اند تا تحمل دقیق بین چرخ دنده و بین دنده محرک را حفظ کنند. در این راستا‌، دنده‌های فلزی محفظه پمپ در اندازه‌ای تولید می‌شود که در صورت نیاز برای عملکرد مناسب، یک مهر و موم در برابر دنده محرک و دنده بیکار حفظ کند. با این حال، ساخت محفظه‌های پمپ دنده‌ای فلزی به دلیل زمان و تلاش لازم برای تشکیل محفظه پمپ دنده‌‌ای در ابعاد صحیح‌، گران است.
بعلاوه‌، محفظه‌های پمپ دنده‎ای فلزی سنگین بوده و کار با آن‌ها دشوار است.

 

محفظه پلاستیکی

علاوه بر این، اختراع حاضر روشی را برای تشکیل یک محفظه پمپ دنده پلاستیکی فراهم می‌کند که تحمل‌های لازم برای عملکرد مناسب را حفظ می‌کند. به طور خاص، اختراع حاضر روشی را ارائه می‌دهد که در آن می‌توان محفظه پمپ چرخ دنده پلاستیکی را به میزان تحمل مورد نیاز برای کار با دنده بیکار و دنده محرک ساخت. خلاصه مختصر اختراع مطابق با اختراع حاضر، یک پمپ دنده‌ی متشکل از یک محفظه پمپ دنده پلاستیکی با یک سطح داخلی ارائه شده است. پمپ دنده‌ای بیشتر شامل یک چرخ دنده محرک و یک چرخ دنده بیکار است که هر کدام به طور چرخشی به محفظه پمپ دنده متصل شده و به طور مشترک با یکدیگر درگیر شده‌اند. در تجسم ترجیحی، سطح داخلی محفظه پلاستیک پمپ دنده‌ای به اندازه ای است که با دنده محرک و چرخ دنده تماس می‌گیرد به گونه ای که می‌تواند یک مهر و موم در بین آن‌ها ایجاد کند. پمپ دنده‌ای ممکن است بیشتر شامل یک پوشش بیرونی باشد که با محفظه پمپ دنده پلاستیکی قابل جابجایی است به گونه‌ای که در آن محفظه پمپ دنده پلاستیکی و پوشش به طور کلی یک محفظه داخلی پمپ دنده را تعریف می‌کنند. اندازه محفظه داخلی برای دریافت دنده محرک و دنده بیکار پمپ دنده اندازه و پیکربندی شده است. در تجسم ترجیحی این اختراع‌، چرخ دنده محرک به یک شافت محرک متصل می‌شود که به صورت چرخشی به محفظه پمپ دنده پلاستیکی متصل می‌شود و دنده بیکار به یک شاگرد بیکار متصل است که به صورت چرخشی به محفظه پمپ پلاستیکی دنده متصل می‌شود. از این لحاظ، محفظه پلاستیکی پمپ دنده‌ای اولین محور را از سطح داخلی با فاصله اول مشخص می‌کند که اساساً برابر با شعاع دنده محرک است.

روتور

به همین ترتیب، محفظه پلاستیکی پمپ دنده‌ای یک محور دوم را تعریف می‌کند که از سطح داخلی فاصله دارد با فاصله دوم بطور اساسی برابر با شعاع دنده بیکار. در تجسم ترجیحی، شافت محرک در امتداد محور اول و شافت بیکار در امتداد محور دوم گسترش می‌یابد. شافت محرک برای چرخش شافت محرک و دنده مربوطه به موتور متصل می‌شود. بعلاوه، برای چرخش شافت درایو، موتور ممکن است شامل یک درایو کوپلر متصل به شافت موتور و شافت درایو ممکن است شامل یک کوپلر باشد. از این نظر درایو کوپلر به منظور انتقال چرخش به شافت درایو و چرخ دنده درگیر است. علاوه بر این، اتصال دهنده یا اتصال دهنده رانندگی ممکن است از یک ماده لاستیکی ساخته شود تا از لرزش و لرزش بین شافت درایو و موتور جلوگیری کند. مطابق با اختراع حاضر، روشی برای تشکیل محفظه پمپ دنده پلاستیکی برای پمپ دنده ارائه شده است. این روش شامل تشکیل یک پلاگین و سپس یک قالب برای محفظه پلاستیک پمپ دنده است. در مرحله بعد‌، پلاگین وارد شده و به حالت تعیین شده در قالب محکم می‌شود. محفظه پمپ دنده پلاستیکی با تزریق ماده پلاستیکی به داخل قالب قالب گیری می‌شود. در آخر، محفظه پمپ دنده پلاستیکی قالب گیری شده از قالب و دوشاخه خارج می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *