ساخت دنده‌های پمپ دنده‌‌ای چه فرایندی دارد؟

0 دیدگاه
ساخت دنده‌ های پمپ دنده‌ ای

ساخت دنده‌های پمپ دنده‌‌ای فرایند خاصی دارد. پمپ‌های دنده‌ای دندانی که به خود جبران می‌شوند، باعث ایجاد فاصله مناسب بین سطوح نسبتاً متحرک اجزای پمپاژ می‌شوند.
در ساده‌ترین شکل پمپ‌های دنده معمولی‌، پوشش و چرخ دنده‌ها دارای فاصله نسبتاً کمی دقیق بین محیط‌های دنده و دیواره‌های پوشش اطراف و بین صورت‌های دندانه دنده و صفحات انتهایی پوشش هستند و به این فاصله‌های شفاف نسبتاً کوتاه برای پمپاژ بستگی دارد مهر و موم.
در نتیجه پمپ‌ها دارای مناطق بزرگ و نسبتاً متحرکی هستند که با چنین فاصله نسبتاً کمی از هم جدا شده‌اند که معمولاً منجر به تلفات قابل توجه اصطکاکی‌، از دست رفتن نشتی و در نتیجه بازده مکانیکی پایین می‌شود.

احتمالاً بیشترین عامل محدود کننده در خروجی‌، اطمینان از ظرفیت پمپ‌های دنده‌ای دنده‌، بار زیادی است که بر روی یاتاقان‌های شافت دنده ایجاد می‌شود که توسط فشارهای هیدرولیکی نامتعادل زیادی بین دو طرف خروجی و ورودی ایجاد می‌شود.
در پمپ دنده‌ ای معمولی‌، قسمت ورودی ساختار پمپ ترکیبی فقط یک قسمت کوچک را در بر می‌گیرد.

چرخ دنده

حاشیه دنده و ناحیه پوسته پوسته‌ای بین سمت خروجی فشار زیاد چرخ دنده‌های مشبک و سمت ورودی فشار کم چرخ دنده‌ها تحت اندازه‌های مختلف فشار خروجی قرار دارند.

باعث ایجاد اختلافات جزئی بین بحران‌ها شوید.
چرخ دنده و محفظه فشار مایع در آن فضاهای ترخیص به صورت پیشرونده در اطراف محیط دنده‌ها از خروجی پمپ به موقعیت نزدیک به قسمت ورودی محیط‌های دنده، چین می‌خورد.

از آنجا که از طریق فضای مجرای محیطی نشتی وجود دارد، آب بندی سیال بدست آمده نمی‌تواند مطلق باشد و این عامل یک شیب فشار در اطراف چرخ دنده‌ها را تشکیل می‌دهد.
اختلاف فشار هیدرولیکی قابل توجهی در برابر درصد عمده‌ای از حاشیه دنده اعمال می‌شود و در نتیجه باربری بالایی را بر روی یاتاقان‌های شافت دنده ایجاد می‌کند.
یک مزیت بزرگ دیگر که مستقیماً به طبیعت شیب‌دار این فشار فشار زیاد بر روی دو چرخ دنده در یک پمپ معمولی مربوط می‌شود، این است که نیروهای فشار در هر دنده به شرایطی نزدیک می‌شوند که به یک زوج متعادل در مورد محور دنده نزدیک می‌شود که چنین مکانیسم پمپ را بسیار ناکارآمد می‌کند و در صورت تمایل به عنوان موتور استفاده شود و حتی غیرفعال است.

همانطور که در بالا گفته شد‌، اصل اساسی کار پمپ‌های دنده ساده دنده‌ای نیاز به کنترل دقیق چرخ دنده حیاتی تا فاصله دهانه پوشش دارد و بارهای تحمل بالا ذاتی هستند.
این دو عامل منجر به خود انهدام سریع تجمعی اینگونه پمپ‌ها می‌شود زیرا حتی یک دقیقه سایش یاتاقان چرخ دنده باعث می‌شود تا در مجاورت قسمت‌های دنده در معرض فشار خروجی‌، پارچه دنده‌ای دنده‌ای ایجاد شود.

فشار مغناطیسی

این افزایش بارهای تحمل را چند برابر می‌کند‌، زیرا باعث افزایش فشار مغناطیسی در شیب فشار در امتداد ناحیه مهر و موم حاشیه ترخیص کالا از گمرک حیاتی می‌شود و به نوبه خود باعث سایش سریع‌تر تحمل می‌شود.

با پیشرفت این خود تخریب سریع و در نهایت دنده‌ها به طور مستقیم به دیواره پوشش محیطی مجاور ورودی برخورد می‌کنند و می‌پوشند. این عمل می‌تواند چرخ دنده‌های پمپ را “یخ زده” یا افزایش فاصله محیطی را بیشتر کند.

نزدیک‌تر به خروجی در این مرحله پمپ بی فایده می‌شود.

ساختار پمپ دنده‌‌ای که قبلاً شناخته شده بودد‌، حداقل به بخشی از ساختار پوشش به عنوان بخشی لازم از مهر و موم مکانیسم پمپاژ نیاز دارد‌، یعنی باید یک نوع همکاری نسبی مستقیم بین یک پوشش محصور شده و چرخ دنده‌های پمپاژ وجود داشته باشد تا پمپاژ مورد نیاز و فشار بالا عمل آب بندی.

یک اثر حاصل از چنین سازه‌ای این است که پوشش را تحت فشارهای هیدرولیکی زیاد بر روی قسمت بزرگی از فضای داخلی آن، به ویژه در مناطق صفحات انتهایی پوشش قرار می‌دهد.

در نتیجه صفحات انتهایی باید دارای ساختار سنگین‌، دیواره ضخیم و پیچ و مهره‌ها یا موارد مشابه باشند‌، که صفحات انتهایی را به پوشش متصل می‌کنند باید از مقاومت کافی برای مقاومت در برابر نیروهای توسعه یافته برخوردار باشند.

این نیاز منجر به وزن واحد بالا با مقدار متناسب مواد برای ساخت می‌شود. کاهش این وزن بالا و استفاده از مواد کمتر از مزایای صرفه اقتصادی و خدماتی بسیار مقرون به صرفه‌ای است که هر دو توسط این اختراع مشخص می‌شوند.

پمپاژ

بر این اساس‌، یک هدف اصلی از این مقاله در تهیه یک پمپ دنده جدید با مکانیزم پمپاژ خود جبران کننده پشتیبانی شده در یک ساختار پوشش است که در درجه اول به عنوان ساختار پشتیبانی برای مکانیزم پمپاژ عمل می‌کند، و بنابراین می‌تواند بدون نیاز به ماشینکاری تولید شود پمپاژ بحرانی در ابعاد صورت.

یک شی further دیگر در تهیه پمپ دنده‌ای دنده‌ای جدید قرار دارد که در آن چرخ دنده‌های پمپ و پوشش با فاصله‌های غیر بحرانی بهینه تشکیل می‌شوند و یک مجموعه تخلیه فشار با حداقل میزان چرخ دنده‌های مجاور سمت تخلیه دندان‌های مشبک همکاری می‌کند در نتیجه بخش عمده‌ای از دندانه‌های دنده پمپ با مایع ورودی در ورودی پمپ در تماس هستند و مستقیماً پذیرای آن هستند‌، این امکان را می‌دهد که پمپ با سرعت عملیاتی بسیار بالا چرخانده شود و هنوز هم پر کردن دندان‌های دنده پمپ قبل از حرکت در آن‌ها انجام می‌شود همکاری پمپاژ با مجموعه شارژ دیس.

هدف دیگر این است که یک پمپ دنده ای خود جبران کننده را با یک مجموعه پمپاژ مستقل تهیه کنید و با استفاده از یک عضو مهر و موم شده با فشار دنده تحت فشار در ترکیب با دو عضو مهر و موم سمت دنده مستقل‌، همه اعضای مهر و موم دنده گفته می‌شود که آب بندی شوند درگیر شدن با چرخ دنده‌ها توسط فشار هیدرولیکی برابر با فشار تخلیه پمپ در منطقه خروجی دندان‌های چرخ دنده.

سوپاپ

یک شی Another دیگر در ساخت دنده‌ های پمپ دنده‌ ای قرار دارد که دارای یک نوع پشتیبانی از پوشش برای چرخ دنده‌های پمپاژ مشبک با فاصله‌های غیر بحرانی بین ساختار پشتیبانی پوشش و چهره انتهای چرخ دنده و محیط است‌، یک بلوک رانش با حداقل قدرت از حاشیه دنده و دو صفحه مهر و موم بیش از قرار دادن روی انتهای چرخ دنده و بلوک رانش و مهر و موم شده بین مغز دیواره پوشش به هم پوشیده شده از طریق پوشش با دنده انتهای چرخ دنده و بلوک رانش. یک هدف دیگر مربوطه تهیه صفحات آب بندی است که قسمت‌های جانبی دندان‌های دنده و بلوک رانش را به طور مهر و موم درگیر می‌کند و فضایی بین بلوک رانش و دندان‌های دنده ای درهم و برهم را در ارتباط مایع با سمت تخلیه فشار پمپ مهر و موم می‌کند چرخ دنده‌ها‌، با ساختار بین هر صفحه مهر و موم شده و پوشش برای حفظ انعطاف پذیری صفحه مهر و موم در برابر چرخ دنده‌ها و بلوک رانش. یک شی still بیشتر در تهیه یک پمپ دنده دنده خود جبران کننده جدید شامل یک ساختار پورت فوقانی که چرخ دنده‌های پمپاژ را در رابطه مشبک قرار می‌دهد‌، یک بلوک محوری برای قرار دادن بخشی از حاشیه‌های هر دو چرخ دنده پمپاژ دارای یک ضخامت ضخیم است برابر با ضخامت چرخ دنده‌های پمپاژ و داشتن مجرای تخلیه گسترش یافته از طریق بلوک رانش بین دو فشار داخلی و خارجی فشار.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *