کاهش تغییرات فشار در پمپ دنده ای

0 دیدگاه
تغییرات فشار در پمپ دنده ای

ویژگی‌های جریان پمپ‌های دنده‌ای دنده خارجی را با استفاده از فرمول نرخ جریان به‌دست‌آمده به شکل بسته مورد مطالعه قرار داده شده است. [10]. برای همین منظور از سرکوب نویز و بهبود بازده، از الگوریتم کاهش امواج نیرو و گشتاور برای بهبود عملکرد موتورهای الکتریکی استفاده می‌شود [11]، [12]. در مطالعات تجربی.
فاصله بین سطوح انتهایی چرخ دنده و سایش چرخ دنده را اندازه گیری کرد و به طور تئوری مکانیسم فیلم روغن و روانکاری ها را تجزیه و تحلیل کرد [13]. بررسی تجربی دیگری در مورد طراحی سایش چرخ دنده و فاصله لایه روغن بین چرخ دنده ها و سایش چرخ دنده در [14] ارائه شد.
بازده حجمی تحت تأثیر طراحی سایش چرخ دنده با پارامترهای هندسی مختلف توسط [15] ارزیابی شد. چند نوع پروفیل دندان غیر پیچ خورده برای مقایسه عملکرد پمپ دنده داخلی طراحی و بررسی شده است [16].

در این تحقیق، روش بهینه‌سازی طرح‌های صفحه سایش از معادلات هیدرولیکی غیرخطی و روابط هندسی استخراج شده است.
ناحیه جریانی که با حجم های پاکت و سایش چرخ دنده همپوشانی دارند را می توان با این روش بهینه کرد که یک ناحیه پس زدگی بهینه را در مش بندی برای مقابله با تغییرات فشار بین حجم های جیبی VI و VII تعریف می کند.

کاهش تغییرات فشار در پمپ دنده ای

مدل آماری پمپ دنده ای

یک مدل عددی از پمپ دنده ای با استفاده از روش کنترل-حجم عمومی [5]، [6] برای تایید نتایج تحلیلی در تحقیق توسعه داده شده است.
در شبیه‌سازی‌ها، پمپ 1500 دور در دقیقه کار می‌کند، فشار بار 207 بار تنظیم می‌شود و فشار ورودی را می‌توان نادیده گرفت.

در طراحی فعلی، پروفیل های صفحه سایش برای کاهش پیک های فشار و میخ های رخ داده در ناحیه مش بندی وجود دارد. برخی از پارامترهای طراحی در جدول I فهرست شده اند.
نواحی جریان AOS که با حجم های کنترل و پروفیل های صفحه سایش همپوشانی دارند در شکل 5 نشان داده شده است.
فاصله بین دو محور شفت دنده جریان لحظه ای از طریق واکنش برگشتی، جریان داخلی بین حجم های VI و VII است که بر تغییرات فشار تأثیر می گذارد.

فرض بر این است که سایر انتقالات دهانه نشتی را می توان در نتایج محاسبه نادیده گرفت.
هنگامی که هندسه پمپ مشخص شد، فشار هر حجم کنترلی در ناحیه مش بندی ممکن است توسط معادلات هیدرولیکی اساسی، مانند (4)- (6) محاسبه شود.
فشار لحظه‌ای در حجم‌های کنترل VI و VII با طرح فعلی با توجه به زاویه چرخش در شکل 7 ترسیم شده است.
ملاحظه می‌شود که بیش از حد فشار در ناحیه مشبک برای هر دو حجم کنترل تحریک شده است. همانطور که قبلاً گفته شد، تغییرات فشار و برخی ناهماهنگی های زاویه ای بین دو حجم نیز وجود دارد که ناشی از ناحیه واکنش کوچک است.
این بدان معناست که جریان برگشتی در طراحی فعلی ممکن است تغییرات فشار را به خطر نیندازد.

کاهش تغییرات فشار در پمپ دنده ای

کاهش تغییرات فشار پمپ دنده ای

در این مورد، اولین گام برای کاهش تغییرات فشار در پمپ دنده ای تعیین یک ناحیه برگشتی جدید برای کاهش تغییرات فشار است. ناحیه واکنش برگشتی جدید را می توان توسط (25) تعیین کرد تا اطمینان حاصل شود که دو ولوم کنترل به خوبی با هم ارتباط برقرار می کنند و تغییرات زیادی اتفاق نمی افتد.

ناحیه عکس عقب طراحی شده جدید در شکل 6 نشان داده شده است.
در حجم های کنترل VI و VII، فشار بسیار مشابه هیچ اختلاف زاویه ای را نشان نمی دهد. با این حال، هنوز هم سنبله‌های فشار اکستروژن وجود دارد، زیرا محاسبه از طراحی صفحه سایش فعلی استفاده می‌کند.

به منظور کوتوله کردن پیک‌ها، مساحت جریان صفحه سایش طرح جدید همانطور که در شکل 5 نشان داده شده است محاسبه می‌شود. منطقه جریان لحظه ای اصلاح شده اعتقاد بر این است که انتقال صاف فشار می تواند به کاهش ارتعاشات، نویز و مشکلات خستگی کمک کند.
در عمل، پروفیل صفحه سایش را می توان بر اساس این نتیجه تحلیلی طراحی و تنظیم کرد، زیرا جریان های نشتی و سایر فرضیات وجود دارد.

روش موجود در مطالعه را می توان برای موتور دنده نیز اعمال کرد. یک موتور دنده دو جهته با ساختار مشابه پمپ، همانطور که قبلا بحث شد، با استفاده از شبیه سازی و آزمایش ارائه شده است.
موتور با سرعت 3000 دور در دقیقه کار می کند و دارای پارامترهای مشابهی است، برای کاهش نوک فشار و بهبود کارایی، منطقه لحظه ای صفحه سایش در طراحی بهینه می شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *