تقویت سطوح داخلی پمپ دنده‌ای چگونه است؟

0 دیدگاه
تقویت سطوح داخلی پمپ دنده‌ای

پمپ‌های دنده داخلی دارای مزایای قابل توجهی نسبت به انواع دیگر پمپ‌ها هستند، از جمله، ساختار جمع و جور، حساسیت کمتری نسبت به آلاینده‌ها، قابلیت مکش خوب‌، ضربات کم جریان، سطح صدا کم و دوام طولانی.
با این حال، به دلیل ماهیت ویسکوزیته کم، روانکاری ضعیف و خوردگی شدید آب، عملکرد پمپ دنده ای داخلی هیدرولیک آب کاملاً متفاوت از روغن است و اصول طراحی پمپ‌های روغن دیگر مناسب نیستند.
تاکنون هیچ پمپ دنده داخلی هیدرولیکی آب در دنیا با موفقیت تولید نشده است. صفحه شناور جز key اصلی پمپ دنده داخلی است‌ که جبران سایش و بازده حجمی بالا را تضمین می‌کند.
بر اساس نتایج آزمایش و تجزیه و تحلیل عناصر محدود، این مقاله عوامل خرابی صفحه شناور را نشان می‌دهد. در آخر، بهینه سازی صفحه شناور پیشنهاد شده است که می‌تواند عملکرد پمپ دنده داخلی را بهبود بخشد.
هیدرولیک آب نقش مهمی در سیستم‌های قدرت سیال دارد، که از آب شیر فیلتر شده یا آب دریا به عنوان محیط کار استفاده می‌کند و دارای مزایای فوق العاده‌ای نسبت به هیدرولیک روغن سنتی مانند سازگاری با محیط زیست، خطر عدم آتش سوزی، هزینه کم و غیره است.
پمپ هیدرولیک آب از اجزای اساسی در سیستم‌های هیدرولیک آب است و عملکرد سیستم‌ها را تعیین می‌کند.

تحقیقات زیادی در مورد پمپ‌های هیدرولیک آب انجام شده است [1، 2 ، 3]. با استفاده از مزایای بهره وری حجمی بالا، جابجایی متغیر و نیاز کم به مقدار PV، پمپ پیستونی تبدیل به نوع اصلی ساختار پمپ‌های هیدرولیک آب شده است.

با این وجود، ویژگی‌های ذاتی پمپ پیستون، مانند ساختار پیچیده، اجزای متعدد، قابلیت مکش ضعیف، حساس به آلاینده‌ها، تپش جریان زیاد، میزان صدای زیاد و غیره، استفاده از فناوری هیدرولیک آب در برخی زمینه‌ها را به طور جدی محدود می‌کند. پمپ دنده داخلی نوعی مولد قدرت سیال است که به تازگی متولد شده است و اخیراً در زمینه‌های صنعت مدرن به طور چشمگیری استفاده می‌شود.

یک پمپ دنده داخلی عمدتا از یک پینیون 3 (شافت دنده)‌، یک دنده داخلی 2 مشبک با پینیون به صورت خارج از مرکز‌، یک هلال 6 تشکیل شده است‌ که دارای دیواره‌های قوسی شکل است که با نوک‌های پایه‌ها و دنده‌های داخلی دنده روی آن‌ها در تعریف محفظه‌های فشار و مهر و موم‌های شعاعی و دو قطعه صفحه شناور 5 در دو طرف چرخ دنده‌ها مرتب شده‌اند تا مهر و موم محوری ایجاد کنند. آمار نشان می‌دهد که 75 75 ~ 80٪ از نشت داخلی پمپ های دنده به دلیل خرابی مهر و موم‌های محوری است [5].

صفحه شناور

به راحتی می‌توان فهمید که صفحه شناور تأثیر مستقیمی بر عملکرد قطعات پمپ دنده‌ای داخلی دارد و جزء key اصلی پمپ است.
تفاوت در این است که صفحه انعطاف پذیر برای جبران فاصله بستگی به تغییر شکل آن دارد که ناشی از فشار خروجی است. به معنای واقعی کلمه‌، صفحه ثابت هیچ ندارد.
حرکت یا تغییر شکل و نمی‌تواند شکاف را جبران کند. همانطور که در بالا ذکر شد‌، پمپ دنده داخلی صفحات شناور را برای حفظ عملکرد خوب به کار می‌برد‌، اصل عملکرد آن در شکل 2 نشان داده شده است [4]. یک محفظه فشار جبرانی وجود دارد‌، که توسط م componentلفه مهر و موم 8 مشخص شده است و در سطح پشت صفحه شناور قرار دارد.
5 با یک سوراخ اتصال محفظه فشار جبران با محفظه فشار بالا‌، فشار فشار Fp ایجاد می‌شود‌ که صفحه شناور را به چرخ دنده‌ها فشار می‌دهد‌.
به منظور تشکیل دریاهای محوری موثر بین صفحه شناور و چرخ دنده‌ها‌، فشار فشار Fp باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بر فشار فشار معکوس Fr تولید شده از محفظه فشار بالا‌، که صفحه شناور را از سطح چرخ دنده‌ها دور می‌کند‌، غلبه کند.
در این بین‌، فشار نباید بیش از حد باشد تا باعث از بین رفتن قدرت اصطکاکی و خرابی سرعت سایش صفحه شناور شود.
طبق اصل طراحی پمپ دنده‌ای مقدار فشار باید برابر یا تقریباً برابر فشار فشار معکوس باشد که نسبت آن معمولاً مقداری از 1.0 به 1.1 می‌گیرد [5].
از طریق این روش می‌توان بار وارده بر صفحه شناور را کاملاً خنثی یا تقریباً کاملاً خنثی کرد‌ که هم مهر و موم محوری خوب و هم اتلاف اصطکاکی کمی را تضمین می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *