خصوصیت پمپ‌ دنده ‌ای تروکوئیدال چیست؟

0 دیدگاه
خصوصیت پمپ‌ دنده ‌ای تروكوئیدال

مقاله حاضر مطالعه گسترده‌ای از پمپ‌ دنده ‌ای تروکوئیدال را توصیف می‌کند. همانطور که در قسمت 1 مقاله فعلی شرح داده شده است، هندسه و سینماتیک پروفیل‌های تروکوئیدی و خصوصیات حجمی به اندازه‌های مختلف در نظر گرفته شده است. روش نمودار پیوند برای مدل سازی پمپ دنده‌ای تروکوئیدال بر اساس یک ایده آل برای شبیه سازی جریان فوری در جایی که جنبه‌های پیچیده نشت به عمد کنار گذاشته شده بود، استفاده شد.
با این وجود، نشت و برهم کنش جریان داخل پمپ اکنون در بخش 2 ارائه شده است.
روش نمودار باند برای مدل سازی پمپ دنده‌ای تروکوئیدال بر اساس یک نمایش واقعی به منظور شبیه سازی جریان فوری، با در نظر گرفتن انواع مختلف اعمال می‌شود. نشت با مدل سازی آن‌ها. نتایج حاصل از شبیه سازی هر دو مدل مقایسه شده و نتایج قابل توجهی بدست می آید.
این مقاله همچنین تعیین تجربی موج دار جریان را بررسی می‌کند. یک روش مناسب برای اندازه گیری آزمایشی روش به اصطلاح “منبع ثانویه” اعمال می‌شود، همانطور که در بخش 1 شرح داده شده است. نتایج با استفاده از دو دکل آزمایش مختلف برای پیش بینی جریان موج یک پمپ ژروتور نصب شده در میل لنگ برای روانکاری موتورهای IC تأیید می‌شود. نتایج نشان می‌دهد توافق کیفی خوبی با مدل‌های نمودار پیوند.

خصوصیت دینامیکی پمپ‌های دنده‌ای

همبستگی تحت پارامترهای خاصی خوب نشان داده شده است. دو هدف نهایی وجود دارد: اعتبار سنجی مدل نمودار پیوند با نتایج تجربی برای تعیین جریان لحظه‌ای و مقایسه و تضاد نتایج موج دار جریان منبع پردازش شده توسط دو الگوریتم ریاضی مختلف با استفاده از دو دکل تست. به این ترتیب، این تحقیق جدید از ویژگی‌های جریان از طریق شبیه سازی و آزمایش گامی برای دستیابی به خصوصیات دینامیکی پمپ‌ دنده ‌ای تروکوئیدال در شرایط واقعی برای استفاده در مطالعات بیشتر برای مدلسازی اجزای هیدرولیک پیچیده‌تر است.
1 مقدمه اندازه گیری موج دار شدن جریان منبع به پمپ دنده‌ای تروکوئیدال انجام شد. هدف از بخش 2 پمپ‌های جابجایی مثبت، تولید جریان می‌باشد. این مقاله جمع آوری نمودار پیوند کاملی است که نوساناتی را که بر روی میانگین شامل پدیده‌های نشتی سوار می‌شود‌، مقایسه و سرعت دبی را جمع آوری کند.

روتور

موج‌دار شدن جریان تولید شده توسط پمپ شبیه سازی کنتراست و نتایج آزمایشی آغاز یک فرآیند پیچیده است که منجر به سیال شدن جریان مایع جریان منبع می‌شود که توسط دو نویز منتقل شده متفاوت پردازش می‌شود، که اغلب با استفاده از دو به عنوان یکی از الگوریتم‌های ریاضی شناخته می‌شود دکل‌های آزمایشی مهم‌ترین دلایل سر و صدا و سازه‌های ناشی از هوا مقدار زیادی کار در لرزش در سیستم‌های هیدرولیکی گذشته از پمپ‌های دنده‌ای تروکروئیدی انجام شده است.
هدف مقاله حاضر این است. تنظیم جریان فوری و تجربی مقاله به شرح زیر است: بخش 2 جریان نشتی را با دنده تروکوئیدی معرفی می‌کند مسکن و پوشش. بخش 5 جریان نشت مستقیم و غیرمستقیم به منطقه ورودی را توصیف می‌کند. بخش 6 یک مدل نمودار پیوند کامل شامل مدل‌های ریاضی جریان نشت ایجاد می‌کند. بخش 7 یک دکل آزمایشی دیگر را توصیف می‌کند که در آن پمپ دنده‌ای تروکروئیدی نصب شده و امواج جریان جریان اندازه گیری می‌شود.

اجزا

ژروتور نوع پمپ دنده تروکوئیدی از چهار عنصر تشکیل شده است: یک روتور داخلی با دندانه‌های خارجی به نام “چرخ دنده داخلی / داخلی”. یک حلقه بیرونی با دندانه‌های داخلی به نام “چرخ دنده خارجی / خارجی”؛ مسکن و یک پوشش این دو دنده جفت می‌شوند به طوری که هر دندان دنده داخلی همیشه در تماس لغزنده با دنده خارجی است که به عنوان نقاط تماس شناخته می‌شود. دنده خارجی دارای دندان Z است ، یک دندان بیشتر از دنده داخلی. به دلیل رابطه بین دندان‌ها، هر دو چرخ دنده در یک جهت اما با سرعت‌های مختلف می‌چرخند، داخلی کمی زودتر از خارجی است. نسبت سرعت زاویه‌ای برابر است با F مشخصه اصلی پمپ دنده ای تروکوئیدال این است که هیچ عنصر آب بندی وجود ندارد.
بنابراین‌، چهارم componentsلفه اصلی برای پمپاژ باید مهر و موم شوند. با این حال، به دلیل تحمل ساخت، هندسه پمپ و حرکات نسبی آن بین عناصر و شرایط عملیاتی، نشت. رخ می‌دهد و مشخصات جریان را تعریف می‌کند پمپ. با توجه به تحمل‌ها باید گفت که، از یک طرف، آن‌ها لازم هستند زیرا بدون آن‌ها چرخ دنده قادر به چرخش نخواهد بود، و از طرف دیگر، به دلیل روش تولید اجتناب ناپذیر هستند. جریان‌های نشت تأثیر مستقیم بر ظرفیت حجمی پمپ و تأثیر نامناسب بر موج جریان و در نتیجه، بر سر و صدای مایع منتقل شده. نشت را می‌توان در چهار مکان پمپ خلاصه کرد.

شماتیک

(شکل 1 را ببینید جریان نشت از طریق پروفیل‌های تروکوئیدال (Q f ،pt) جریان نشتی از دو طرف چرخ دنده‌ها و محفظه و پوشش است. این نشت از فضای خالی بین دو طرف دنده و محفظه و طرف پوشش به دلیل فشار عبور می‌کند شیب بین محفظه‌ها و جریان روده‌ای ناشی از سیالی که در حرکت نسبی آن چسبیده است. جریان نشتی از دو طرف چرخ دنده‌ها و محفظه مستقیم به مخزن روغن (Qf، dt) است. این نشت از فضای خالی بین دو طرف دنده و محفظه مستقیم به مخزن روغن عبور می‌کند زیرا گرادیان فشار بین محفظه‌ها و مخزن روغن است. جریان نشت از ضخامت دنده و محفظه (Qf ، ee). این نشت از طریق فاصله بین ضخامت دنده و محفظه جریان دارد.

شیب بین محفظه‌ها و جریان روده‌ای ناشی از سیالی که در حرکت نسبی آن چسبیده است. جریان نشتی از دو طرف چرخ دنده‌ها و محفظه مستقیم به مخزن روغن (Qf، dt) است. این نشت از فضای خالی بین دو طرف دنده و محفظه مستقیم به مخزن روغن جریان دارد زیرا گرادیان فشار بین محفظه‌ها و مخزن روغن است. جریان نشت از ضخامت دنده و محفظه (Qf ، ee). این نشت از طریق فاصله بین ضخامت دنده و محفظه جریان می‌یابد. هنگامی که تحمل تولید برآورده نمی‌شود، دنده خارجی همیشه در تماس کشویی با دنده خارجی در خط تماس نیست. به منظور تحمل تومودل، فاصله بین دو پروفیل تروکوئیدی با افزایش قطر داخلی چرخ دنده خارجی، Die بدست می‌آید.

دینامیک

همانطور که ​​در شکل 2 نشان داده شده است. به دنبال روش ارائه شده توسط Nervegnaet al. [1] ، در موقعیت مرجع (شکل 2 (ب)) دو پروفیل تروکوئیدی هیچ نقطه تماس مشترک ندارند، سپس، با فرض ثابت ماندن مراکز چرخ دنده‌ها، دنده داخلی برای ایجاد یک زاویه کوچک ± dQ می‌چرخد در هر نقطه P + یا P P با دنده خارجی تماس بگیرید. این زاویه زاویه تماس تأخیر را فراخوانی می‌کند. یک نقطه عمومی از پروفیل تروکروئیدی چرخ دنده داخلی را بنام Pi با مختصات xi (a gi) ، yi (agi)] در مرکز O1 در نظر بگیرید (بخش 2.3 قسمت 1 را ببینید) در O1 شعاع Ri (agi) = O1 Pi تعریف شده توسط (نگاه کنید به شکل 3) Ri (agi) = √ [xi (agi)] 2+ [yi (agi)] 2 نقطه تقاطع P موقعیت عمومی چرخ دنده‌ها، قوس دایره‌ای e (xe، ye) با مرکزیت O2 قابل حل است با حل سیستم معادلات دایره R باید در جایی قرار بگیرد که تماس من باشد (a gi) = O1 Pi و قوس دایره‌ای ofradius S با مرکز P sj که دندان دنده خارجی را تشکیل می‌دهد G [xe −R∞ 2 cos (ve + jDapc)] 2 + [ye −R∞ 2 sin (ve + jDapc)] 2 = S2 (xe + e) ​​2 + y2 e = R2 i (agi)

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *