طراحی پمپ دنده‌ای چگونه است؟

0 دیدگاه
طراحی پمپ دنده‌ای

در یک پمپ دنده ‌ای رابطه پوسته‌های 8 و چرخ دنده‌های 8 و 9 با مراجعه به جزئیات واضح‌تر خواهد بود. شکل 3 پوسته 8 به صورت کامل نشان داده شده است. یک موقعیت دندان نسبت به زمین در خطوط نقطه و خط تیره نشان داده شده است و موقعیت دیگر دندان‌ها به صورت نقطه چین نشان داده می‌شود. در تمام موقعیت‌های دندان‌های مشبک، زمین‌های 8 با آن کار می‌کنند تا اتاق‌های مکش و تخلیه را از هم جدا کنند.
تعیین دندان‌های مشبک شکل 3 به عنوان Oa ،Ob ،la و b، و فضای دندان به صورت 3a4، هنگامی که دندان روی دندان در موقعیت نقطه و خط قرار دارد، دندان‌های تماس دارنده fla و 0b زمین‌ها را درگیر می‌کند تا جدا شود فضاهای مکش و تخلیه. با حرکت چرخ دنده‌ها در جهت‌های مشخص شده، دندان به درون فضای 3a حرکت می کند تا حجم ترشح آن کم شود و دندان به سمت خارج از فضا حرکت می‌کند. 4a برای افزایش حجم ترخیص کالا از گمرک با این حال، به عنوان فضاهای تسکین دهنده 20 و 9 به ترتیب ارتباط فضای انقباض و گسترش فاصله با فضای تخلیه و مکش 7 و 6 را ایجاد می‌کنند، از شرایط فشار و خلا در فضاهای ترخیص جلوگیری می‌شود.
هنگامی که دندان Oa ،fa و Ob به موقعیت خط نقطه‌ای می‌رسند، زمین‌های 8 در آنجا همکاری می‌کنند تا محفظه‌های مکش و تخلیه را از هم جدا کنند و زمین‌ها بخشی از دندان را فاصله می‌گیرند.

دنده‌ها

بنابراین، مشاهده خواهد شد که فضاهای دندانی با محفظه‌های مکش و تخلیه ارتباط برقرار می‌کنند، مگر در مواقعی که به طور متقارن با توجه به خط تنظیم کننده‌های CC دنده‌ها قرار گرفته باشند‌، در آن زمان لپ می‌شوند توسط زمین‌های؛ و چون حجم پاکسازی فضای دندان حداقل است و تغییر آن در حین وقوع قابل اطمینان نیست، فقط یک حرکت بسیار ناچیز برای قطع ارتباط فضای خالی 3a با فضای تسکین 20 برای ایجاد لپ مورد نیاز است. برای قطع رابطه لپ شده و قرار دادن فضای دندان در ارتباط با فضای تسکین، نیاز به حرکت و حرکت جزئی و مداوم است. فضای تسکین دهنده 20 در طرف دیگر زمین از وقوع خلا یا ایجاد حفره جلوگیری می‎کند، جریان با افزایش حجم دومی از محفظه شارژ دیس به فضای دندان رخ می‌دهد. رابطه زمین‌های 8 و چرخ دنده‌های 8 و 9 با مراجعه به جزئیات واضح‌تر خواهد بود. شکل 3 زمین 8 به صورت کامل نشان داده شده است. یک موقعیت دندان نسبت به زمین در خطوط نقطه و خط تیره نشان داده شده است. و موقعیت دیگر دندان‌ها به صورت نقطه چین نشان داده می‌شود. در تمام موقعیت‌های دندان‌های مشبک، زمین‌های 8 با آن کار می‌کنند تا اتاق‌های مکش و تخلیه را از هم جدا کنند.

شماتیک

تعیین دندان‌های مشبک شکل 3 به عنوان Oa ،Ob ،la، و b، و فضای دندان به صورت 3a و 4a، هنگامی که دندان روی دندان در موقعیت نقطه و خط قرار دارد، دندان‌های تماس دارنده fla و 0b زمین ها را درگیر می‌کند تا جدا شود فضاهای مکش و تخلیه. با حرکت چرخ دنده‌ها در جهت‌های مشخص شده‌، دندان به درون فضای 3a حرکت می‌کند تا حجم ترشح آن کم شود و دندان به سمت خارج از فضا حرکت می‌کند.
4a برای افزایش حجم ترخیص کالا از گمرک با این حال، به عنوان فضاهای تسکین دهنده 20 و 9 به ترتیب ارتباط فضای انقباض و گسترش فاصله با فضای تخلیه و مکش 7 و 6 را ایجاد می‌کنند‌، از شرایط فشار و خلا در فضاهای ترخیص جلوگیری می‌شود. هنگامی که دندان Oa ،fa و Ob به موقعیت خط نقطه‌ای می‌رسند‌، زمین‌های 8 در آنجا همکاری می‌کنند تا محفظه‌های مکش و تخلیه را از هم جدا کنند و زمین‌ها بخشی از دندان را فاصله می‌گیرند فاصله A از دایره گام PC به دایره ریشه RC از چرخ دنده، 8.

بنابراین، مشاهده خواهد شد که فضاهای دندانی با محفظه‌های مکش و تخلیه ارتباط برقرار می‌کنند و چون حجم پاکسازی فضای دندان حداقل است و تغییر آن در حین وقوع قابل اطمینان نیست، فقط یک حرکت بسیار ناچیز برای قطع ارتباط فضای خالی 3a با فضای تسکین 20 برای ایجاد لپ مورد نیاز است. برای قطع رابطه لپ شده و قرار دادن فضای دندان در ارتباط با فضای تسکین، نیاز به حرکت و حرکت جزئی و مداوم است. نه فشار و نه شرایط خلا uum نمی‌توانند در مرحله لپ شدن ایجاد شوند. در شکل 4، یک پمپ نشان داده شده است که در آن یک دنده میانی 25 مش با تعداد زیادی چرخ دنده دیگر 26 وجود دارد. یک محفظه 27 با25و30و35و40و55 O 15 20 همکاری می‌کند.

9،854،092 چرخ دنده‌ها و اتاق‌های مکش 28 و 2a و اتاق تخلیه 29 را برای مناطق مشبک هر یک از چرخ دنده‌ها 26 و دنده میانی ارائه می‌دهد. این محفظه دارای زمین‌هایی است که با هر جفت چرخ دنده مشبک کار می‌کند تا از تجمع بیش از حد جلوگیری کند همانطور که قبلاً اشاره شد، فشار و ایجاد شرایط خلا uum با آرایش نشان داده شده، فشارهای وارد شده به چرخ دنده میانی 25 متعادل خواهد بود و دومی تمایل به شناور یا سرگردانی دارد مگر اینکه به نوعی مغرضانه باشد.

نتیجه

بنابراین، یکی از محفظه‌ها، به عنوان مثال، یک اتاق مکش 28a طوری تنظیم شده است که در معرض قوس بیشتری از چرخ دنده‌های مشبک قرار داشته باشد نسبت به اتاق‌های دیگر. بنابراین، دنده میانی مدت زیادی در حالت تعادل نامحدود نخواهد بود اما تعصب فشار روی آن اعمال می‌شود و تمایل به جلوگیری از هرگونه اثر سرگردانی یا خزشی آن دارد. در حالی که این مقاله به اشکال مختلف نشان داده شده است، اما برای افراد ماهر این هنر کاملاً واضح است که محدودیت چندانی ندارد، اما در برابر تغییرات و تغییرات مختلف مستقل از روح آن حساس است و بنابراین مطلوب است. فقط محدودیت‌هایی که به طور خاص در ادعاهای ضمیمه بیان شده است برای آن‌ها اعمال می شود.
آنچه ادعا می‌شود این است: 1. در یک دنده pm، یک جفت چرخ دنده مشبک، یک محفظه که با چرخ دنده‌ها همکاری می‌کند و اتاق‌های مکش و تخلیه را فراهم می‌کند و زمین‌هایی که در قسمت داخلی محفظه ارائه می‌شود و با انتهای دنده کار می‌کند چرخ دنده‌ها برای جدا کردن محفظه‌های مکش و تخلیه‌، زمین حداقل یک انتهای چرخ دنده‌ها با توجه به خط مراکز چرخ دنده‌ها به طور متریک قرار می‌گیرند و تقریباً مطابق با پروفیل‌های ترکیبی قسمت‌های دندان هستند چرخ دنده‌هایی که از دایره‌های گام تا دایره های ریشه آن گسترش می‌یابد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *