کنترل سرعت چرخش پمپ دنده‌ای

0 دیدگاه
سرعت چرخش پمپ

پمپ دنده‌ای که دارای رانندگی آمولتی شفت و روش کار همان است این برنامه تقسیم برنامه Ser است. مقاله حاضر مربوط به یک پمپ دنده‌ای است که دارای دو چرخ دنده متقابل است که هر کدام به یک شافت اختصاص داده می شوند و هر کدام با استفاده از یک واحد رانندگی هدایت می‌شوند، واحدهای رانندگی هر یک توسط یک واحد کنترل قابل رانندگی هستند به گونه‌ای که شافت‌ها در مکانی قابل چرخش می‌چرخند، سرعت چرخش پمپ دنده‌ای توسط یک شافت رانده می‌شوند که از پوشش پمپ خارج می‌شود. به طور معمول، پمپ‌های دنده ای توسط یک شافت رانده می‌شوند که از پوشش پمپ خارج می‌شود. در مواردی با گشتاور بسیار زیاد یا هنگامی که محیط جریان با مواد پرکننده شارژ می‌شود‌، به منظور محافظت از سطح دندان در برابر سایش یا فشار اضافی، گاه از دو آرایش شافت نیز استفاده می‌شود. درایوهای شناخته شده چند شافت شامل چرخ دنده های تایمینگ هستند که اطمینان حاصل می‌کنند سطوح دندان با یکدیگر تماس ندارند. در مورد درایوهای شناخته شده چند شافت، از یک واحد رانندگی منفرد استفاده می‌شود‌، توزیع نیرو بر روی شافت‌های منفرد با استفاده از چرخ دنده های درگیر با استفاده از چرخ دنده زمان فوق الذکر انجام می‌شود. علاوه بر این‌، تعلیمی از سند ثبت اختراع آلمان DE-32 30 550 C2 شناخته شده است که در آن یک درایو دو شافت توصیف شده است که دارای دو واحد محرک است.
در این حالت‌، موتورهای جریان مستقیم با یک واحد کنترل استفاده می‌شوند که بر اساس اندازه گیری جریان در مدار هیجان انگیز هر دو واحد محرک و بر اساس یک اندازه گیری سرعت چرخشی در مورد یک واحد محرک است. در این آموزش شناخته شده‌، یک سرعت چرخشی مطلوب و یک نسبت توان مطلوب را می‌توان تعریف کرد. آخرین مفهوم رانندگی دارای این ضرر است که‌، در نتیجه نظارت بر سرعت چرخشی فقط در یک طرف‌، در صورت خراب شدن کلاچ‌، سیستم انتقال قدرت یا دنده پمپ‌، خطی که در آن سرعت چرخشی کنترل نمی‌شود ممکن است با تلاش برای رسیدن به قدرت مطلوب‌، در نتیجه آسیب می‌رساند. علاوه بر این‌، نسبت قدرت را می‌توان فقط در یک محدوده محدود از 0.5 تا 1 تنظیم کرد. سرانجام، این سیستم برای تشخیص مناسب و در نظر گرفتن ضربان‌های گشتاور به دلیل تغییر نقطه مداخله در خط مداخله، به دلیل حداقل دنده مناسب نیست عدم دقت یا تفاوت در سختی‌های نصب موتور و نصب گیربکس. بنابراین تهیه یک پمپ دنده‌ای که دارای معایب فوق نیست، از اهداف این اختراع است.

سخت سازی شافت

این هدف با تهیه پمپ دنده ای غلیظ کش از نوع فوق الذکر حاصل می‌شود‌، جایی که واحدهای کنترل از طریق خط داده به طور عملیاتی متصل می‌شوند. سایر ویژگی‌های سودمند تجسم‌های ترجیحی این اختراع در زیر و در ادعاها شرح داده شده است. تجسم ترجیحی اختراع دارای مزایای زیر است. به این ترتیب که یک ساختار کاملاً متقارن برای واحدهای کنترل کننده برای کنترل واحدهای محرکه فراهم شده است و علاوه بر این‌، انتقال سریع داده بین دو دستگاه کنترل موجود در واحدهای کنترل فراهم می‌شود‌، این مهم حاصل می‌شود که‌، با وجود پالس‌های گشتاور احتمالی شافت‌ها، سطح دندان‌ها بلند نمی‌شوند،
همچنین گشتاور بیش از حد زیاد نیز از طریق سطح دندان قابل انتقال نیست. سایر اشیا، مزایا و ویژگی‌های بدیع اختراع حاضر هنگامی که در رابطه با نقشه‌های همراه در نظر گرفته شود‌، از شرح مفصل زیر در مورد اختراع آشکار خواهد شد. شرح مختصر نقشه‌ها شکل تنها یک نمایش شماتیک یک پمپ دنده‌ای است که دارای دو واحد کنترل یکسان با توجه به تجسم های ترجیحی اختراع است. شرح دقیق نقشه‌ها شکل نقاشی به صورت شماتیک پمپ دنده‌ای را نشان می‌دهد که دارای یک محرک دو شافت و دو واحد کنترل SE1 و SE2 مطابق با اختراع است.

دنده‌ها

پمپ دنده‌ای دارای دو چرخ دنده متقابل Z1 و Z2 است که به دو شاخه دنده W1 و W2 مختلف اختصاص داده شده است. ساختار و آرایش در پمپ چرخ دنده داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد، چرخ دنده‌های Z1 و Z2 و شاخه‌های WI و W2 در یک پوشش پمپ وجود دارد. شافت W1 و W2 به سمت خارج گسترش می‌یابد و انتهای برجسته شافت‌های W1 و W2 هر یک با یک واحد رانندگی AE1 و AE2 همراه است. بر اساس این اختراع‌، واحدهای کنترل SE1 و SE2 دارای ساختاری متقارن بوده و به ترتیب شامل یک دستگاه کنترل KE1 و KE2، یک رکتیفایر معکوس WR1 و WR2 به ترتیب به عنوان مبدل برق و یک واحد اندازه گیری سرعت چرخشی دورا DME1 و DME2 بطور خاص واحدهای اندازه گیری که هر کدام با یک ژنراتور سیگنال از نوع شناخته شده نصب شده بر روی شاخه های W1 و W2 متصل می‌شوند.
در واحدهای اندازه گیری سرعت چرخشی DME1 و DME2 ، سیگنال اندازه گیری شده در ژنراتور سیگنال برای تعیین سرعت‌های زاویه ای پردازش می‌شود (D1 و (02، اینها سپس به دستگاه‌های کنترل KE1 و KE2 منتقل می‌شوند. در دستگاه‌های کنترل KE1 و KE2، سیگنال‌های کنترل مربوطه SS1 و SS2 برای کنترل یکسوسازهای معکوس WR1 و WR2 تولید می شوند. برای این منظور، علاوه بر سرعت زاویه‌ای (D1 و (02، سیگنال های خروجی برای واحدهای رانندگی AE1 و AE2) نیز استفاده می‌شود که توسط یکسو کننده معکوس WR1 و WR2 ایجاد می‌شود، در نتیجه غیر خطی یا عدم تقارن یکسوسازهای معکوس WR1 و WR2 به طور خودکار جبران می‌شود.


در یک تجسم ترجیحی اختراع‌، واحدهای محرکه AE1 و AE2 از نوع ماشین ناهمزمان الکتریکی هستند (Rolf Fischer،”Electric Machines” ،5th edition ،Carl Hanser Verlag، 1983، صفحات 170 تا 260). سیگنال‌های خروجی تولید شده توسط یکسو کننده معکوس WR1 و WR2 در شکل رسم شده توسط U1 و U2 برای ولتاژ الکتریکی‌، و توسط I1 و I2 برای جریان الکتریکی و توسط F1 و F2 برای فرکانس.
همانطور که در بالا ذکر شد، سیگنال های خروجی U1 ،I1 ،F1 و U2 ،I2 ،F2 برای تنظیم دقیق به دستگاه کنترل KE1 و KE2 بازگردانده می‌شوند. این اولین مدار کنترل داخلی برای تنظیم سرعت چرخش شافت‌های W1 و W2 را فراهم می‌کند. به طور خاص‌، اگر واحدهای محرکه AE1 و AE2 به عنوان مبدل‌های الکترومکانیکی تصور شوند، ضرایب فرکانس ولتاژ F1 و F2 در سرعت‌های زاویه‌ای (p1 و (02، و ولتاژهای U1 و U2 و جریان‌های I1 و I2) در رانندگی مربوطه تصویر می‌شوند گشتاورها (درایوهای بردار). مدار کنترل دیگری با اندازه گیری سرعت چرخش شافت روتایی با استفاده از سرعت چرخشی اندازه گیری واحدهای پخت DME1 و DME2 و برگرداندن سیگنال‌های اندازه گیری شده به دستگاه‌های کنترل مربوطه KE1 و KE2 ایجاد می‌شود. در متن اختراع حاضر، این مدار کنترل دوم یک مدار کنترل خارجی نامیده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *