کاربرد پمپ‌های دنده‌ای در صنعت رنگ

0 دیدگاه
کاربرد پمپ‌های دنده‌ای

توصیف هنر مرتبط با توجه به نیازهای محیطی، رنگ‌های رنگ حاوی اجزای روانکاری کمتری هستند و ساینده آن‌ها بیشتر است. این امر خواسته‌های زیادی را از پمپ‌های دنده‌ای ایجاد کرده است و یکی از راه‌های پاسخگویی به تقاضای زیاد، استفاده از قطعات سرامیکی به ویژه برای چرخ دنده‌ها است. ساختار و آرایش در پمپ چرخ دنده داخلی در روانکاوی رنگ‌ها موثر است. اجزای سرامیکی بسیار قابل اعتماد و مقاوم در برابر سایش هستند. قطعات متحرک به سختی به هیچ روغنی بین سطوح کشویی آن احتیاج ندارند. نمونه ای از پمپ دنده‌ای دارای چرخ دنده‌های سرامیکی در Pat Pat نشان داده شده است. شماره 5،785،510. پمپ دنده‌ای دیگری که دارای چرخ دنده‌های سرامیکی است، در EP-A-0866 224 فاش شده است. هدف این اختراع در یک پمپ دنده بدست می‌آید که شامل: یک محفظه دارای ورودی و خروجی، حداقل دنده‌های اول و دوم، هر کدام دارای دنده‌های دنده هستند، گفت: دنده‌های دنده دنده اول درگیر شدن با دنده‌های دنده دنده دوم، حداقل دنده اول یک چرخ دنده روتور است که در داخل محفظه چرخانده می‌شود و قابل رانش است و شامل وسایل برای رانندگی آن به منظور حرکت نسبت به دنده دوم است، مانند پمپ کردن مایعات از ورودی به خروجی محفظه، که در آن محفظه شامل یک قالب تک قطعه‌ای در اطراف محفظه پمپ دنده ‌ای است که پمپ دنده را محصور کرده است.

چرخ دنده‌ها ترجیحاً از مواد سرامیکی ساخته می‌شوند. در یک تجسم ترجیحی، این محفظه شامل یک محفظه داخلی از مواد سرامیکی و یک پوشش خارجی از مواد پلاستیکی قالب تزریقی است که قالب یک تکه از محفظه را تشکیل می‌دهد. به عنوان یک نتیجه از اختراع، محفظه دارای خصوصیات آب بندی بسیار خوبی است زیرا هیچ درز بین قطعات مسکن که به مهر و موم نیاز دارند وجود ندارد. همچنین مونتاژ پمپ دنده‌ای تسهیل می‌شود. به خصوص هنگامی که از اجزای سرامیکی استفاده می‌شود، پمپ دنده بسیار با دوام است و به هیچگونه نگهداری و تعمیر نیاز ندارد. اگر پمپ دنده معیوب شد، باید تعویض شود.

پوسته

بنابراین پمپ دنده دارای یک بار مصرف طولانی مدت است. این اختراع همچنین شامل روشی برای ساخت پمپ دنده‌ای شامل مراحل تهیه حداقل دنده‌های اول و دوم است. تهیه یک محفظه داخلی شامل حداقل دو قسمت، نصب چرخ دنده‌ها در قسمت‌های محفظه داخلی و مونتاژ قطعات برای تشکیل محفظه داخلی محصور چرخ دنده‌ها، قرار دادن محفظه داخلی با چرخ دنده‌ها در قالب.
قالب گیری یک پوشش انتگرال در اطراف محفظه داخلی برای تشکیل یک محفظه بسته و مهر و موم شده. از این پس اختراع با اشاره به نقاشی که تجسم اختراع را به عنوان مثال نشان می‌دهد‌، بیشتر توضیح داده خواهد شد.
شرح مختصر نقشه‌ها شکل. 1 یک مقطع بسیار شماتیک از تجسم پمپ دنده مطابق با اختراع است. شکل. 2 یک نمای منفجر شده از چرخ دنده‌ها و یک محفظه داخلی نیمی از پمپ دنده‌ای شکل است.
1. شکل 3 یک مقطع کاملاً شماتیک از قالب برای قالب گیری یک پوشش پلاستیکی در اطراف محفظه پمپ دنده است. شرح اجزای ترجیحی با اشاره به نقاشی، به ویژه شکل‌ها. 1 و 2 آن‌، یک پمپ دنده‌ای برای پمپاژ مایعات، به ویژه مایعات مانند مواد رنگی برای ساختن رنگ، از ورودی 1 به خروجی نشان داده شده است.
2. این پمپ دنده‌ای مخصوص توزیع مایعات با دقت بالا و بدست آوردن این است، پمپ شامل دو چرخ دنده 3، 4، یک چرخ دنده روتور 3 و یک چرخ دنده 4 بیکار است که با محورهای خود به موازات یکدیگر قرار می‌گیرند. دنده‌های 3، 4 از قطر یکسانی برخوردار هستند و در محیط خارجی آن‌ها تعداد دندانه‌های 5 و 6 برابر است. دندان‌های 5، 6، درگیر بودن با یکدیگر به روش آب‌بندی، به طوری که مایع را بین دندان‌ها از ورودی 1 به خروجی منتقل می‌کند. طرفین، در حالی که چرخ دنده 3 دارای یک شافت 8 در یک طرف و یک شافت محرک 9 در طرف دیگر است.

شمای پمپ

همانطور که در شکل نشان داده شده است. 1، شافت درایو 9 ممکن است توخالی باشد و دارای یک قسمت اتصال زن 10 است که برای درگیر شدن با یک همتای کوپلینگ نر 11 که به یک درایو پمپ متصل است (نشان داده نشده است) سازگار است. این قابل درک است که ممکن است از سایر اتصالات درایو مانند Spelled ،Keyed ،Thread و غیره استفاده شود. در صورت تمایل ممکن است از درج استفاده شود. دنده‌های 3، 4 در محفظه پمپ قرار می‌گیرند. این محفظه شامل دو قسمت داخلی مسکن 12، 13 ساخته شده از یک ماده سرامیکی است که چرخ دنده‌های 3، 4 را در خود محصور می‌کند و پوشش داخلی یک پوشش پلاستیکی را تشکیل می‌دهد 14 اطراف قسمت‌های داخلی مسکن 12، 13. قسمت‌های داخلی 12، 13 بیضی هستند. به شکلی که به خوبی در اطراف چرخ دنده‌های 3، 4 قرار می‌گیرد تا بتواند همراه با چرخ دنده‌ها، اتاق‌های ورودی و خروجی مجاور ورودی 1 و خروجی را تعریف کند. از آنجا که قسمت‌های مسکن 12، 13 و چرخ دنده‌های 3، 4 با آن‌ها انتهای شافت 7، 8 و 9 از مواد سرامیکی ساخته شده است، در صورت تمایل، شافت‌ها ممکن است مستقیماً در حفره‌های یاتاقان 15، 16 بدون روان کننده اضافی یا یاتاقان جداگانه ژورنال شوند. حفره‌های تحمل 15 سوراخ کور است، در حالی که حفره تحمل 16 یک سوراخ از طریق است تا اجازه دهد شافت درایو 9 به درایو متصل شود. مهر و موم لب تفلون (محصول DuPont) 17 یا نوع دیگر مهر و موم شافت درایو 9 را با توجه به قسمت داخلی مسکن داخلی مربوطه مهر و موم می‌کند. در طی فرآیند قالب گیری پوشش بیرونی 14. اگرچه نقاشی قسمت‌های مسکن را نشان می‌دهد که دارای عمق برابر برای دریافت چرخ دنده‌ها هستند، اما درک می‌شود که اشکال دیگر نیز امکان پذیر است. به عنوان مثال، محفظه‌های ورودی و خروجی می‌توانند کم و بیش به طور کامل فقط در یک قسمت مسکن ارائه شوند و قسمت دیگر مسکن دارای یک درپوش انتهایی باشد. بعلاوه، ممکن است در سطوح رو به جلوی قسمت‌های مسکن، تصاویری برای افزایش تراز بودن مانند نخلستان‌ها و دنده‌ها یا Spaces و فرورفتگی‌ها یا افزایش قابلیت انعطاف پذیری فراهم شود. شکل 3 به صورت شماتیک یک قالب برای تشکیل پوشش پلاستیکی 14 را با قالب تزریق نشان می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *