ساختار و آرایش در پمپ چرخ دنده داخلی

0 دیدگاه
پمپ چرخ دنده داخلی

مقاله حاضر مربوط به پمپ چرخ دنده داخلی و به ویژه بیشتر برای وسایل پمپ‌های دنده داخلی متعادل کننده فشار است. هدف اصلی این مقاله، تهیه ساختار و آرایش در پمپ چرخ دنده داخلی است که در آن از فشار سیال برای خنثی کردن نیروهایی استفاده می‌شود که در غیر این صورت تمایل به انحراف قطعات متحرک و در نتیجه سایش آن قسمت‌ها و سایر قطعات بین آن‌ها دارند حرکت نسبی وجود دارد هدف دیگر این است که در یک پمپ دنده ‌ای از ویژگی ذکر شده، اثر آب بندی بیشتر بین قطعات نسبتا متحرک فراهم شود.

هدف دیگر تهیه و طراحی پمپ دنده‌ای است که در آن، به دلیل آرایش جدید بالانس فشار سیال از مشخصه مورد نظر، بارهای وارد شده بر روی قطعات متحرک کاهش می‌یابد، فشارهای عملیاتی بالاتر می‌توان وارد کرد و جمع و جورتر ساختارها با کاهش وزن و هزینه همراه است.

هدف دیگر استفاده از سیستم‌های متعادل کننده فشار است که برای روانکاری مثبت برخی از قطعات نسبتاً متحرک داخلی پمپ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
یک هدف هنوز هم استفاده از آرایش متعادل کننده فشار است که به شما کمک می‌کند‌، روغن روانکاری موثرتری به یاتاقان برای شافت محرک پمپ و جلوگیری از نشت از طریق مهر و موم شافت درایو است.

کاربرد پمپ دنده‌ ای در انتقال روغن بسیار زیاد است. سایر اشیا and و مزایای این اختراع از شرح مفصلی زیر به همراه نقشه‌های همراه که در آن شکل گرفته است، گلابی است. 1 یک نمای مقطعی محوری طولی است که از یک پمپ تجسم یافته است که ویژگی‌های این اختراع را نشان می‌دهد.

کاربرد پمپ چرخ دنده داخلی

شکل 2 نمایی است که به طور اساسی در خط 2-2 از شکل گرفته شده است.
1. اکنون با جزئیات با توجه به نقاشی‌ها، توجه ابتدا به شکل نشان داده می‌شود.  قسمت‌های اصلی پمپ اختراع حاضر را نشان می‌دهد. پمپ نشان داده شده از نوع تعویض یا کنسول است، که به عنوان اعمال شده در آن اختراع فعلی غیرمعمول است. پمپ شامل یک محفظه 10 است که از یک پوشش 12 و یک سر 14 تشکیل شده است.

در داخل محفظه 10 یک جفت چرخ دنده وجود دارد که شامل یک چرخ دنده حلقه یا روتور 16 و یک دنده پینیون یا بیکار 18 است. چرخ دنده حلقه یا روتور 16 متصل است به یک شافت درایو 20 برای چرخش توسط یک منبع خارجی‌، مانند یک موتور (نشان داده نشده است)، و چرخ دنده 18 در یک پایه 22 نصب شده در سر نصب شده است.
با چرخش چرخ دنده‌ها در یک جهت اول، که در مثالی که در کل این مشخصات فرض شده خلاف جهت عقربه‌های ساعت است که در شکل مشاهده شده است.
2. مایعی که پمپ می‌شود وارد مجرای مکش 24 می شود و از طریق مجرای تخلیه 26 تشکیل شده در پوشش 12 خارج می‌شود. جزئیات بیشتر این قسمت‌های اصلی در اینجا شرح داده خواهد شد.

محفظه 10 شامل یک محفظه دنده 28 است که توسط پوشش 12 و هد 14 تعریف شده است‌، که در آن چرخ دنده 16 و 18 محدود شده و برای چرخش قرار می‌گیرند.
پوشش 12 شامل یک قسمت اصلی بدنه 30 است که دارای دهانه شافت 32 برای دریافت شافت درایو 20 و باز شدن در محفظه 28 است.

روتور

این دهانه شامل یک فرورفتگی 34 بعدی مجاور محفظه 28، برای دریافت توپی 36 چرخ دنده حلقه یا روتور است 16؛ در قسمت بعدی یک قطعه کاهش یافته 38 برای دریافت یک خرس پوشش 40 قرار دارد که مستقیماً از شافت درایو 20 پشتیبانی می‌کند.

دهانه 32 همچنین شامل یک قسمت خلفی 42 قسمت عقب از قسمت 38 است که در آن یک مهر و موم شافت 44 ساخته شده است، که توسط یک 46 پایین تر دارای یک فلنج 48 نگه داشته شده است که از طریق آن پیچ و مهره 50 به سورا‌های سوراخ شده وارد می‌شود بدنه 30 پوشش بدنه پوشش 30 دارای یک کشش 52 است که در آن یک بلبرینگ معمولی 54 برای پشتیبانی از شافت درایو 20 در این نقطه وجود دارد، سپس شافت برای نگهداری از شافت درایو و در نتیجه چرخ دنده یا روتور 16، دقیقاً در موقعیت قرار دارد.

در بدنه 30 محفظه 12 یک جفت مجرای خروجی برگشتی 56 و 58 وجود دارد که با دهانه 32 در یک نقطه تقریباً بین بلبرینگ 40 و مهر و موم 44 در یک انتها و اتاق 28 پوشش در انتهای دیگر ارتباط برقرار می‌کند.

یکی از گذرگاه‌ها مانند گذرگاه 56 با محفظه 28 در مجرای مکش 24 ارتباط برقرار می‌کند و دیگری مجرای خروجی دریچه برگشت 58 با محفظه 28 در محل تخلیه Sage 26 ارتباط برقرار می‌کند.

پلاگین 60 به صورت متحرک در یکی از موارد قرار گرفته گذرگاه‌ها، مانند نخ کشیدن در محل، به طوری که بتوان آن را به صورت انتخابی قرار داد.
در هر یک از گذرگاه‌های مسدود کننده آن عبور، قابل درک است که پمپ برگشت پذیر است و مجاری مکش و تخلیه بسته به جهت عملکرد چرخ دنده‌ها چنین است.

با این حال‌، در مثالی که در اینجا فرض شده است، گذر 24 به عنوان مجرای مکش در نظر گرفته خواهد شد و بنابراین گذرگاه 56 به قسمت داخلی پمپ متصل است.
اگر بخواهید جهت پمپ را معکوس کنید، شاخه درج 60 برداشته می‌شود.

پوسته

این پوشش برای درگیر شدن توسط چرخ دنده‌ها‌، از یک طرف توسط یک قسمت سطح 96 (شکل 2) و از طرف سایت oppo توسط یک قسمت 98، هر دو توسط دندان 78 درگیر شده است. سایر عناصر برای موثر بودن سرعت جدا شدن مجاری مکش و تخلیه، همانطور که شرح داده شد کم است.

روتور یا چرخ دنده 16، همانطور که قابل فهم است، با پینیون یا بیکار 18 مشبک می‌شود. بیکار به طور متداول بر روی پین 22 سوار می‌شود‌، و دارای یک یاطاقان 100 در آن قرار دارد.

قسمت بیرونی 102 بدنه بیکار برای درگیری مهر و موم موثر با سطوح مربوطه دیسک 72 و انتهای جلویی 64، برای تشکیل فضاهای 104 با آن، به طور دقیق بر روی سطوح محوری مخالف به پایان می‌رسد مایعات بیکار 18 دارای 106 دندان است که بین آن‌ها حفره ایجاد می‌کند 108 در این بین، بیکار در طراحی استفاده شده برای تصویر در اینجا دارای شش دندان و حفره است. همانطور که در شکل مشاهده می‌شود، روتور 16 و بیکار 18 است.

2، به طور غیر عادی نصب شده‌اند و درگیری مشبک بین چرخ دنده‌ها در یک طرف پمپ‌، سمت راست شکل شکل می‌گیرد.
2. نمای مقطعی شکل. 1 بر روی یک خط متلاطم گرفته می‌شود، قسمت‌های راست و چپ‌، که با طول شافت 20 و پایه 22 اندازه گیری می‌شوند‌، به ترتیب قابل توجهی در محورهای آن اعضا گرفته می‌شوند.
در طرف مقابل‌، یک هلال 110 قرار دارد که با سر 14 و یا یکپارچه است و به درگیری آب بندی موثر با سطح مخالف دیسک 72 کشیده می‌شود تا درگیر مهر و موم موثر در برابر جریان آزاد مایع در آنجا باشد. p چرخ دنده‌های 16 و 18 هلال را در روتای خود درگیر می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *