پمپاژ پمپ دنده‌ ای چگونه است؟

0 دیدگاه
پمپاژ پمپ دنده‌ ای

مقاله حاضر مربوط به پمپ‌ها است. به طور خاص‌، اختراع حاضر مربوط به پمپ‌های دنده‌ای است. به منظور چرخ دنده. پمپ‌ها برای کار با بازده مورد نظر‌، ایجاد فضاهای بسیار کوچک در اطراف چرخ دنده‌های پمپ دنده ضروری است تا حداقل فشار از بین برود. بنابراین لازم است که چرخ دنده‌های پمپ دنده‌ای در امتداد سطوح ثابت بلغزانند و درزها ممکن است در محفظه پمپ در کنار چرخ دنده‌ها قرار داشته باشند تا برای حفظ فشار در پمپ با دومی همکاری کنند.
این درزها یک سطح بلبرینگ را تشکیل می‌دهند که در هنگام چرخش چرخ دنده در برابر آن بلغزانند‌، و درزها از فلز نرم‌تری نسبت به چرخ دنده‌های نسبتاً گران هستند به طوری که پس از یک دوره استفاده خاص‌، درزها فرسوده می‌شوند و در چنین زمانی ممکن است درزهای فرسوده را برداشته و درج‌های جدید جایگزین آن‌ها کنید‌، چرخ دنده‌های گران قیمت پمپ هنوز مفید و بدون آسیب هستند. در طی فرسودگی این درج‌ها‌، مشکلات مختلفی به وجود می‌آید. درزها در محفظه پمپ افزایش می‌یابد‌، و هنگامی که این بازی به طور نامطلوبی بزرگ می‌شود‌، ورودی‌ها تغییر می‌کنند.
یکی از اهداف این اختراع حاضر تهیه پمپ دنده ای با آرایش درج است که به طور خودکار سایش درزها را جبران کند تا شکاف‌های اطراف چرخ دنده‌ها حداقل با فرسودگی درزها حفظ شود. هدف دیگر اختراع حاضر تهیه یک ترتیب درج از نوع فوق است که بتواند به طور خودکار فرسودگی محوری و شعاعی درج‌ها را جبران کند‌، به طوری که درزهای اصلی بسیار نزدیک به چرخ دنده‌های پمپ محوری و به طور شعاعی با توجه به مورد دوم حتی اگر در هنگام استفاده از درج فرسوده شود.

روتور

هدف دیگر مقاله حاضر تهیه یک پمپ دنده‌ ای با آرایش درج است که به صورت خودکار حرکات چرخ دنده‌های بلبرینگ آن‌ها را در حین کار دنبال می‌کند تا شکاف‌ها را حفظ یا کاهش دهد. دور دنده در حین کار. هدف دیگر اختراع حاضر تهیه پمپ دنده‌ای متشکل از عناصر ساده ساخته شده و شامل تعداد نسبتاً کمی است.
قطعاتی که باید با دقت بالایی ساخته شوند. با در نظر گرفتن اشیا above فوق‌، اختراع حاضر شامل یک پمپ دنده‌ای محفظه پمپ توخالی دارای ورودی و خروجی است و برای چرخش یک جفت شافت موازی را که از داخل فضای توخالی محفظه امتداد دارد‌، پشتیبانی می‌کند. یک جفت چرخ دنده پمپ توسط این شافت‌ها در داخل محفظه کار می‌کند. با توجه به اختراع حاضر‌، یک درج در محفظه پمپ بین دنده دوم و چرخ دنده‌ها در یک طرف این چرخ دنده‌ها قرار دارد و این درج با یک جفت بازشو تشکیل می‌شود که شافت‌ها به ترتیب از طریق آن‌ها گسترش می‌یابند و دارای یک قسمت محیطی گسترش یافته است در اطراف محیط دنده‌های پمپ.
قسمت محیطی درج از محفظه پمپ فاصله دارد و درج نیز با فاصله نسبتاً کمی از شافت‌ها فاصله دارد و یک بازی محدود از درب را فراهم می‌کند که اجازه می‌دهد تا درج در صفحه‌ای که به محورهای آن نزدیک نیست‌، حرکت کند.

شافت‌ها

شافت‌ها در مجاورت خروجی محفظه‌، ورودی با یک فرو رفتگی تشکیل می‌شود که دارای یک سطح از سطح مسکن در داخل آن قرار دارد و به سمت آن هدایت می‌شود‌، و این سطوح با فرسوده شدن بازی تعریف یک اتاق فشار را بین خود ایجاد می‌کند که در آن مایعی تحت فشار برای اصرار به حاشیه درج که در مجاورت خروجی محفظه قرار دارد، به طور شعاعی به سمت چرخ دنده‌ها قرار دارد. ویژگی‌های بدیعی که برای این اختراع خصلت بارزی محسوب می‌شوند‌، بخصوص در ادعاهای ضمیمه آورده شده است.

با این حال‌، خود این اختراع‌، هم از نظر ساخت و هم از نظر روش کار‌، همراه با اشیا additional اضافی و مزایای آن‌، هنگام توصیف در مورد تجسم‌های خاص در هنگام خواندن در ارتباط با نقشه‌های همراه‌، در این موارد به بهترین وجه قابل درک است: شکل. 1 یک نمای برشی مقطعی از یک پمپ با توجه به اختراع حاضر گرفته شده در امتداد خط I-I از شکل است. در جهت پیکان‌ها در صفحه ای که محور دنده ها را در بر می‌گیرد.
شکل 2 نمای مقطعی ساختار FIG است. 1 در امتداد خط II-II شکل گرفته شده است. 1 در جهت فلش‌؛
شکل 3 یک نمای عرضی تا حدی مقطعی است که در امتداد خط III-III از شکل گرفته شده است. 1 در جهت فلش؛
شکل 4 نمای مقطعی ساختار FIG است. 1 در امتداد خط IV- IV شکل گرفته شده است. 1 در جهت فلش؛
شکل 5 یک نمای مقطعی مانند FIG است. 4 از تجسم متفاوت یک پمپ با توجه به اختراع حاضر؛t
شکل 6 یک نمای مقطعی از ساختار FIG است. 5 در امتداد خط VI-VI شکل گرفته شده است. 5 در جهت فلش؛ و شکل

شماتیک

مطابق با مقاله حاضر، یک درج 23 در محفظه بین دومی و سمت راست چرخ دنده‌های 14 و 16 قرار دارد‌، همانطور که در شکل مشاهده شده است. 1. این درج 23‌، از پیکربندی قابل ملاحظه ای به شکل بشقاب برخوردار است و دارای یک حاشیه است که در اطراف محیط دنده‌ها گسترش می‌یابد‌، همانطور که از شکل مشخص است. 2. درج 23 با یک جفت دهانه تشکیل می شود که شافتها از طریق آن انجام می شوند. 13 و 15 به ترتیب عبور می کنند ، و در این دهانه‌ها ورودی 23 با شافت شعاعی 24 از شافت‌ها فاصله دارد. حاشیه ورودی 23 با شکاف 25 نشان داده شده در شکل از سطح داخلی محفظه فاصله دارد. 2‌، به استثنای بخشی از قسمت حاشیه درج که در مجاورت خروجی 21. قرار دارد.

شکاف‌های 24 و 25 یک بازی محدود خاص را در قسمت 23 در یک صفحه معمولی به محورهای شافت 13 و 15‌ و گستردگی این نمایش توسط بعد شعاعی شکاف محدود می‌شود. 24. بنابراین‌، مطابق با بعد شعاعی شکاف 24 که در اطراف هر شافت 13 و 15 قرار دارد‌، ورودی 23 می‌تواند به صورت عرضی از این شافت‌ها حرکت کند. مجاور خروجی. 21 از محفظه پمپ‌، درج 23 دارای یک قسمت 27 است که یک سطح داخلی 28 از محفظه را درگیر می کند. این قسمت 27 درج با یک فرورفتگی تشکیل می‌شود. 29 که دارای یک سطح از سطح 28 است و به سمت آن هدایت می‌شود تا به عنوان یک محفظه فشار با دومی تشکیل شود‌ و یک وسیله آب بندی به شکل یک حلقه آب بندی 30 در امتداد حاشیه خارجی شکاف گسترش می‌یابد.
29 برای مهر و موم کردن این محفظه فشار از بقیه قسمت داخلی محفظه 1 ورودی 23 با سوراخ 32 عبور می‌کند. بخشی از دیواره آن به طور همزمانی با خروجی 21‌، و این سوراخ 32 مستقیماً با فرورفتگی 29 ارتباط برقرار می‌کند که محفظه فشار را تشکیل می‌دهد. حاشیه درج 23 نیز با یک سوراخ 33 تشکیل شده است که با ورودی 20 کواکسیال هم تراز شده است. 23 با یک مانیتور شفاف شعاعی نسبتاً کوچک از سوراخ 33 در اطراف دنده 14 و 16 تا قسمت 34 درج که تقریباً یک چهارم محیط پیرامونی آن را تشکیل می‌دهد‌، امتداد می‌یابد. این قسمت 34 درج تا آنجا که ممکن است به دندان‌های چرخ دنده نزدیک باشد‌، فاصله بین قسمت 34 درج و دندان دنده فقط به اندازه کافی بزرگ است که چرخش چرخ دنده را امکان پذیر می‌کند. بنابراین‌، شکاف بین آن دندانه‌های چرخ دنده – که در هر لحظه در کنار قسمت 34 درج 23 قرار دارند‌، به طور قابل توجهی توسط قسمت 34 وارد می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *