تقویت پوسته پمپ دنده ای چگونه است؟

0 دیدگاه
پوسته پمپ دنده ای

این مقاله مربوط به یک پمپ چرخشی از نوع دنده است و بیشتر به یک پمپ دارای دندانه‌های مارپیچ با مارپیچ منفرد سازگار است، اما محدود نمی‌شود. هدف 5 از این اختراع تهیه ابزاری برای تعادل اتوماتیک رانش انتهایی و تماس فلزی قبل از تخلیه بین انتهای چرخ دنده‌ها و پوشش است.
رانش انتهایی در پمپ‌های چرخشی دنده‌ای مارپیچ 0 با عملکرد چرخ دنده‌های مارپیچ تولید می‌شود. هر توزیع نابرابر فشار بر روی انتهای چرخ دنده‌ها نیز باعث ایجاد رانش انتهایی می‌شود.
ما در این نوشته در مورد تقویت پوسته پمپ دنده‌ای صحبت خواهیم کرد.
از لحاظ تئوری، فشار بر روی انتهای چرخ دنده‌ها میانگین فشار شارژ دیسکی و فشار مکش است و فشارها در انتهای مخالف برابر است، اما عملا ممکن است فشارهای دو سر کاملاً برابر نباشد و در نتیجه چنین رانش انتهایی از هر علت یا علل تولید شده، باعث می‌شود چرخ دنده‌ها روی محفظه ساییده شوند و باعث سایش شوند.
در اختراع من، نیروهایی که تمایل به محکم کردن انتهای رانش دارند به طور خودکار در انتهای انتهای بعدی قرار می‌گیرند، یک فیلم مایع به طور خودکار بین انتهای چرخ دنده‌ها و پوشش ارائه می‌شود. بنابراین، هیچگونه تماس فلزی بین انتهای چرخ دنده‌ها و پوشش وجود ندارد. یکی از تجسم‌های این اختراع در نقاشی‌ها نشان داده شده است که در آن شکل 1 یک نمای مقطعی از طریق است.
پمپ شکل 2 نمای جانبی ساختار پمپ دنده‌‌ای است. ‍محفظه a به گونه‌ای ساخته شده است که دنده چرخشی مارپیچ، شافت‌های آن‌ها c و یاطاقان‌های شافت را در خود جای دهد. شافت یکی از 40 دنده (b) محرک پمپ است و از طریق پوشش امتداد می‌یابد.
طول داخلی آن قسمت از چرخ دنده‌ها تا حدی بیشتر از چرخ دنده‌ها است و فاصله بین 45 انتهای چرخ دنده‌ها و پوشش را از بین می‌برد. چرخ دنده‌ها با شکاف انتهایی مرکزی ارائه می‌شوند که محیط آن‌ها کمی فراتر از… بلبرینگ d تا فاصله است.
همچنین فاصله کمی بین شافت c و یاطاقان‌های اطراف آن‌ها وجود دارد. برقراری ارتباط با سمت تخلیه پمپ، یک لوله h با شاخه‌ها است که با فضاهای انتهای شافت‌ها ارتباط برقرار می‌کند و با 55 گرم ارتباط دارد.

پوسته پمپ دنده ای

فشار پمپ دنده‌ای

فشار موجود در سمت تخلیه a پمپ بیشتر از فشار مکش است یک جریان مایع از طریق لوله h وجود دارد، فاصله‌های g، شکاف f و فاصله‌های شفاف فاصله بین دندانه‌های دنده  که در طول یک قوس از هر چرخ دنده به سمت مکش پمپ باز شوید با این فرض که چرخ دنده در جهت فلش دارای یک رانش است، شکل 1.
البته تمایل به حرکت در آن جهت دارد، بنابراین تمایل دارد برای بستن فرار مایع از فرورفتگی f در انتهای سمت راست چرخ دنده و همزمان افزایش چین مایعات از شکاف f در انتهای سمت چپ چرخ دنده. این منجر به افزایش فشار در چربی باز شده انتهای سمت راست چرخ دنده و انتهای دست چپ چرخ دنده می‌شود.
این یک فشار انتهایی ایجاد می‌کند که تمایل به حرکت دنده از راست به چپ دارد تا زمانی که نیروهای متمایل به f برای حرکت چرخ دنده از چپ به راست باشند. دقیقاً متعادل است. به عبارت دیگر، دنده رانش می‌یابد.
تنظیم خروجی پمپ دنده‌ ای به مهارت نیاز دارد، لازم به ذکر است که روغن از طریق شکاف‌های بین شافت و بلبرینگ وارد فرورفتگی‌ها می‌شود و سطح کل فاصله بین شافت و یاطاقان کوچکتر از کاملاً متعادل برای ناحیه پاکسازی انتهایی در فاصله بین انتهای چرخ دنده و پوشش وقتی دنده در موقعیت شدید خود قرار دارد. به عبارت دیگر، اگر فرض شود که دنده به سمت راست خود منتقل شده است، فشار در شکاف دست چپ اگر بین فشار مکش و تخلیه باشد.
به دلیل این واقعیت است که مایع می‌تواند سریع‌تر از این فرورفتگی فرار کند می‌تواند وارد شود و فشار موجود در سمت راست باید برابر با فشار شارژ دیسکی باشد.
اختلاف فشار در انتهای مخالف چرخ پمپ دنده ای موجود در این موقعیت فرضیه به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر از فشار مورد نیاز برای خنثی کردن رانش انتهایی تمایل به حرکت دنده به سمت راست خواهد بود، به طوری که در واقع دنده هرگز به این موقعیت شدید نمی‌رسد و نگهداری یک فیلم از مایع بین دو انتهای چرخ دنده و پوشش بیمه شده است.
پس از توضیح کامل اختراع نامه نامه اختراع من 1 است. پمپ دارای محفظه‌ای با ورودی و خروجی تخلیه مایع برای پمپاژ، چرخ دنده‌های پمپ در داخل دستگاه، آنچه من ادعا می‌کنم و می‌خواهم از آن محافظت کنم.

پوسته پمپ دنده ای

پوسته پمپ دنده‌ای

پوشش بین دو طرف ورودی و تخلیه پوشش، فاصله کمی از انتهای چرخ دنده‌ها و دیواره‌های پوشش وجود دارد، همچنین 5 کانال انتقال سیال برای انتقال مایعات از طرف تخلیه پمپ به محلول وجود دارد فاصله بین انتهای چرخ دنده‌ها و پوشش که به موجب آن جریان مایعات بین انتهای چرخ دنده‌ها و پوشش از طرف تخلیه پمپ حفظ می‌شود تا در نتیجه رانش انتهایی چرخ دنده‌ها با جریان چنین سیال، تعادل برقرار شود.
یک پمپ دارای یک پوشش با ورودی و یک خروجی تخلیه برای سیال برای پمپاژ، چرخ دنده‌های پمپ را در داخل پوشش بین دو طرف ورودی و تخلیه پوشش قرار دهید، فضای خالی کمی از انتهای دنده‌ها و دیواره‌های پوشش، همچنین لوله‌های انتقال مایعات برای انتقال مایعات از طرف تخلیه پمپ به فضاهای شفاف بین انتهای چرخ دنده‌ها و پوشش، منطقه فضای خالی بین انتهای چرخ دنده‌ها و محفظه موجود در یک طرف پمپ بیشتر از مساحت آن است
ورودی مایع به داخل، هنگامی که انتهای رانش به چرخ دنده‌ها تغییر می‌کند، چرخ دنده‌های گفته شده از موقعیت مرکزی خود تغییر مکان داده و فضای خالی بین چرخ دنده‌ها و پوشش را به یک منطقه از پیش تعیین شده در انتهای پمپ O به سمت آن‌ها کاهش می‌دهد تغییر مکان داده می‌شود، جایی که با فشار مایع در یک طرف پمپ کاهش می‌یابد در حالی که فشار مایع در طرف دیگر حفظ می‌شود تا تعادل رانش دنده را متعادل کند.

پوسته پمپ دنده ای

یک پمپ دارای یک پوشش با یک ورودی و یک خروجی تخلیه برای سیال برای پمپاژ، چرخ دنده‌های پمپ درهم‌پوش در بین خروجی و طرف تخلیه پوشش، یک شافت در هر انتهای هر دنده به بلبرینگ‌های بسته شده در انتهای بیرونی آن‌ها، مجاری سیال که هر یاتاقان را با سمت تخلیه پمپ متصل می‌کند، بین هر انتهای هر چرخ دنده و محفظه محصور شافت، یک محفظه سیال وجود دارد، یک فضای باز باریک بین هر انتهای هر چرخ دنده و پوشش وجود دارد برقراری ارتباط با محفظه‌های گفته شده و فضای موجود در محفظه دور چرخ دنده‌ها، همچنین یک فضای خالی کوچک بین شافت‌ها و یاطاقان‌ها، برای اجازه جریان سیال از طرف تخلیه پمپ، از طریق بلبرینگ‌ها، محفظه‌ها و فضاهای ترخیص باید بین چرخ دنده‌ها و دیواره‌های پوشش به فضای موجود در پوشش اطراف چرخ دنده‌ها، مساحت فاصله دنده‌ها بین چرخ دنده‌ها باشد و محفظه در انتهای چرخ دنده‌ها بیشتر از مساحت فاصله بین شافت‌ها و یاتاقان‌ها در انتهای گفته شده باشد، هنگامی که چرخ دنده‌ها به سمت دیگر از طرف دیگر پوشش قرار می‌گیرند که مایع فشار بین چرخ دنده‌های گفته شده و پوشش
در انتهای گفته شده برای اولین بار چرخ دنده‌ها زیر فشار مایع در انتهای دیگر چرخ دنده‌ها است تا انتهای آن را متعادل کند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *