کاربرد پمپ دنده‌ای به عنوان پمپ هیدرولیک چگونه است؟

0 دیدگاه
کاربرد پمپ دنده‌ای

کاربرد پمپ دنده‌ای برای صنایع مختلف بسیار زیاد است، چکیده افشای سیستم پمپ دنده‌ای شامل دو چرخ دنده درگیر با یک چرخ مرکزی میانی برای تشکیل دو واحد پمپ که هر کدام ورودی گاز و مایع دارند به گونه‌ای که واحدهای پمپ مستقل از یکدیگر کار خواهند کرد. زمینه اختراع این اختراع مربوط به پمپ دنده‌ ای است که مخصوصاً برای استفاده در تنظیم کننده‌های هیدرولیکی سازگار شده است.
توصیف هنر قبلی در برخی از تنظیم کننده‌های هیدرولیکی شناخته شده است که از پمپ دنده‌ای استفاده می‌شود که دارای ورودی گاز و مایع در سمت مکش آن باشد، در حالی که سمت فشار پمپ با یک خروجی محدود و همچنین یک مجرا سازگار با متصل به یک سیلندر هیدرولیکی. خلاصه اختراع این اختراع مربوط به پمپ‌های دنده‌ای از این نوع است و برای هدف خود از ویژگی خاصی برخوردار است تا دستگاهی را فراهم کند که بتواند دو واحد پمپ جداگانه از طرح شناخته شده را جایگزین کند.
برای این منظور، 15 تا دو واحد پمپ ایجاد کنند که هر کدام دارای یک خروجی از محفظه فشار خود هستند. بعلاوه، ورودی گاز و مایع در هر دو طرف هر محفظه فشار با فاصله حداقل دو پایه دنده از محفظه فشار و همچنین از قسمت مرکزی طرف مکش تأمین می‌شود. با وجود چنین مکانی از ورودی‌ها، دو واحد پمپ کاملاً مستقل از یکدیگر کار خواهند کرد، علی رغم اینکه چرخ مرکزی در هر دو پمپ مشترک است.

پوسته پمپ دنده‌ای

تقویت پوسته پمپ دنده ای در بهبود عملکرد آن تاثیرگذار است، اگر مایعات به طور متمرکز در طرف مکش تامین شود، همانطور که در پمپ‌های دنده شناخته شده مشاهده می‌شود، آن‌ها از اطراف محیط هر دو چرخ همکاری به دو محفظه فشار عبور می کنند‌، بنابراین سه چرخ دنده به عنوان یک پمپ واحد عمل می‌کنند. با وجود فاصله دو زمین دنده، مهر و موم موثری در برابر چنین ارتباطی فراهم می کند. با تأمین ورودی گاز و مایع در دو طرف هر محفظه فشار، از ظرفیت واحدهای پمپ به طور کامل استفاده می‌شود به این صورت که شکاف‌های بین دندان‌های سه چرخ همیشه با مایع پر می‌شوند.
در صورت تمایل، ممکن است از دستگاه جدید پمپ برای اپرا استفاده شود وجود دو تنظیم کننده متفاوت، اما به خصوص برای تنظیم کننده‌ای که از دو پمپ با سرعت یکسان استفاده می‌کند بسیار ارزشمند خواهد بود، به این صورت که انتقال گران قیمت بین دو پمپ جداگانه باشد و یک موتور مشترک از بین برود.
در دستگاه پمپ جدید فقط یکی از چرخ‌ها باید رانده شود و ترجیحاً چرخ مرکزی ممکن است مستقیماً بر روی شافت محرک موتور نصب شود.
به عنوان مثال، در یک تنظیم کننده عملکرد دوگانه از نوع توصیف شده در ثبت اختراع سوئد به شماره 194،307، هر واحد پمپ می‌تواند به گونه ای تنظیم شود که یکی از دو سیلندر هیدرولیکی همکاری را کار کند، اما اگر گفته شود ساخت ساده‌تری بدست می‌آید واحدها هر یک به یک انتهای یک سیلندر سروو متصل می‌شوند. شرح مختصر نقشه این اختراع در ادامه با اشاره به نقشه همراه توضیح داده خواهد شد که به صورت نمودار، یک سطح مقطع را از طریق دستگاه پمپ نصب شده برای کار کردن دو سیلندر سروو هیدرولیک نشان می‌دهد.

شماتیک

توصیف شرایط ترجیحی یک محفظه 1 سه چرخ دنده 2، 3، 4 را که به صورت شعاعی در یک راستا قرار می‌گیرند محصور می کند به گونه‌ای که چرخ میانی 3 با هر دو چرخ بیرونی 2 و 4 درگیر می‌شود. چرخ مرکزی 3 فرض می‌شود در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت توسط یک موتور رانده می‌شود، نشان داده نشده است، و دو چرخ دیگر 2، 4 در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخند. هنگام چرخش، چرخ بالایی 2 و چرخ مرکزی 3 یک واحد پمپ با محفظه فشار 5 را تشکیل می‌دهند‌، و به همین ترتیب چرخ مرکزی 3 و چرخ پایین 4 به عنوان یک واحد پمپ دیگر دارای یک اتاق فشار 6. عملکرد هر یک از محفظه‌های فشار 5 ، 6، به ترتیب به یک مجرا 7 و 8 متصل می‌شوند، به ترتیب تا انتهای فوقانی یک سیلندر هیدرولیک عمودی 11 و 12 گسترش می‌یابند و هر یک از مجاری گفته شده نیز به ترتیب دارای یک خروجی محدود 9 و 10 هستند، همانطور که از پمپ‌های تنظیم کننده قبلاً استفاده می‌شود شناخته می‌شود. در تجسم نشان داده شده، انتهای پایینی دو سیلندر 11، 12 در روغن در یک ظرف 13 غوطه‌ور می‌شوند. به روش مرسوم، سیلندرها دارای پیستون 14، 15 با میله‌های خروجی 16 و 17 هستند، به ترتیب برای اتصال به یک عضو سوپاپ پمپ‌های 2، 3 و 3، 4 به ترتیب توسط شیرهای 18 و 19 کنترل می‌شوند. در تجسم نشان داده شده، اعضای شیر متحرک 20، 21 به ترتیب در لوله‌های بوردون 22 و 23 به حالت تعلیق درآمده‌اند و کانال‌های انتقال سیگنال 24، 25 لوله‌های بوردون را به منابع سیال سیگنال متصل می‌کنند. دو مجرا 26 و 27 برای تأمین هوا از محفظه شیر 18 به داخل محفظه پمپ گسترش می‌یابد. 1 مجرا 26 در بالای حاشیه چرخ 2 به پایان می‌رسد و مجرای 27 در حاشیه چرخ مرکزی 3 در فاصله تا حد امکان قبل از محفظه فشار 5 اما حداقل دو پیچ دنده از یک محفظه مکش جزئی که بین چرخ‌های 3 و 4 تشکیل شده است. به روشی مشابه، محفظه دیگر دریچه 19 به وسیله مجاری 28، 29 متصل به قسمت پایین حاشیه چرخ 4 و به حاشیه چرخ مرکزی 3 در فاصله قبل از محفظه فشار 6. مایع (روغن) با استفاده از لوله‌های 30، 31 با انتهای ورودی آن‌ها به واحدهای پمپ عرضه می‌شود غوطه ور در روغن در رگ 13.

روتور اصلی

هر یک از لوله‌های گفته شده 30، 31، به ترتیب به دو شاخه 32، 33 و 34، 35 تقسیم می‌شوند، که از طریق دیواره محفظه پمپ 1 وارد می‌شوند. بنابراین، لوله 32 به چرخ ختم می‌شود 2 بین ورودی هوا 26 و محفظه فشار 5 است و لوله 33 به t ختم می‌شود چرخ 3 بین محفظه فشار 5 و ورودی هوا 27. به همین ترتیب، لوله‌های 34، 35 به ترتیب به یک طرف محفظه فشار 6 به ترتیب در داخل ورودی‌های هوا 29 و 28 به پایان می‌رسند. در حقیقت، ثابت شده است که برای عملکرد مطلوب بسیار مهم است که در ابتدا فضاهای خالی بین دندان‌ها با هوا پر می‌شوند. اگر مایعات در ابتدا تأمین می‌شد، این محیط غیرقابل تراکم اجازه تأمین هوای بعدی را نمی‌دهد. همانطور که در بالا نشان داده شد، علاوه بر این، پیش شرط این است که هر ورودی گاز و مایع در فاصله حداقل دو پایه دنده از محفظه‌های فشار 5، 6 و همچنین از قسمت‌های مرکزی اتاق‌های مکش واقع در مقابل قرار گیرد به آن در تجسم فوق، واحد پمپ 2، 3 به ترتیب از طریق لوله‌های 26، 27 و 32، 33 با هوا و روغن تغذیه می‌شود، در حالی که واحد پمپ 3، 4 تغذیه می‌شود یا یک عضو متحرک دیگر که باید کنترل شود.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *